Apple-användare och Swedbank-kund? Grattis nu kan du använda ApplePay

Vissa dyker upp andra inte. Undrar oxå hur länge de finns kvar där ?

Edit:
Tar tillbaka det där med vissa. Endast som gjorts med telefonen syns.

1 gillning

Jag har samma problem

1 gillning

Verkar som att de syns i Apple Watch appen.

Varför har det tagit så lång tid för Apple Pay? Jag har kört Google Pay ett halvår nu.

Snåla banker…

Det kostar nog mer för bankerna med ApplePay.

Ja, de har ju så små marginaler.

1 gillning

Får du samma antal poäng när du handlar med eurobonus mc via curve som när du direkt använder kortet?

Är lite sugen på att byta tillbaka till eurobonus mc istället för amex. (Anledningen att jag bytte till Amex var apple pay)

Jajamen, det är ingen skillnad i poänginsamling.

Varför vill du byta från Amex till MC?

Amex funkar inte riktigt överallt, därav sugen på mc istället.

Och absolut inte med Pay. Det är riktigt dåligt av Amex att det fortfarande är få som tar Pay med Amex. Och dessutom plipp!:grimacing:

Beroende på dina mål kan en kombination av korten vara att föredra då de båda har lite olika för- och nackdelar. Jag kör så; SAS Amex premium överallt där det går och SAS MC World (det billigare) där Amex inte accepteras eller när jag handlar i utländska valutor (via Curve).

1 gillning

Beror nog dels på var man bor samt var man handlar. Jag upplever att många (men så klart inte alla) som tar Amex också accepterar blipp/AP.

Det är där jag är lite kluven. Flyger inte särskilt mycket längre (åtminstone inte med SAS). Åker mer tåg så överväger prio MC istället.

Ja, då låter ju inte SAS-korten som något du bör använda. SJ låter mer rimligt i så fall. :slight_smile:

Å andra sidan så flyger inte jag heller särskilt mycket med SAS. Men, jag ser korten som ett “gratis” sätt att samla ihop tillräckligt mycket EB-poäng för att kunna komma iväg till Asien/USA i business.

1 gillning