Apple-användare och Swedbank-kund? Grattis nu kan du använda ApplePay

Det var värst. Trodde det var en mänsklig rättighet vid detta laget. Använt google pay med swedbank länge nu.

Man sägeråt frugan det börjar tidigare så man slipper åka hem…klassiker

  1. SAS Amex
  2. SAS MasterCard via Curve

(man måste ju maximera insamlingen)

1 gillning

Gjorde första betalningen med Apple Pay i ICAs snabbkassa nyss. Man behöver varken vara trevlig och hälsa på personalen eller ta upp kortet när man köper frukost, vi lever i en utopi!

2 gillningar

Så underbart!

Ett sätt att maximera insamlingen är även att handla via eurobonus partners webbshoppar. Jag fick 13000 eurobonus poäng (1 per krona) när jag handlade via samsung på black friday. Dessutom mer poäng därtill då jag använde mitt SAS amex :nerd_face:

…där du i slutändan kanske står och betalar mer reella pengar än vad du hade gjort annars, att skillnaden i pris för produkten mellan den eurobonus-anslutna webbshopen och webbhopen med det mest rabatterade priset är större än vad bonuspoängen är värda vid inväxling :wink: Då har vi inte ens tagit hänsyn till den extra tiden som måste läggas ner för att hitta rätt webbshop :slight_smile:

Skönt med antaganden… De inköp jag har gjort genom deras olika shoppar har varit samma pris eller billigare än andra webbshoppar.

Absolut, merparten av alla våra inköp går via deras portal. :slight_smile: Ska man exempelvis ha något från Kjell & Co. eller Webbhallen och står utanför en av deras butiker går man ju självklart in via SAS shoppingportal och lägger ordern där och väljer “plocka upp i butik” så man får poäng. :smiley:

En fråga; varför kör du inte på SAS MC också? Att ta vissa köp på Klarna och Swedbank MC minskar ju den totala intjäningen.

Vi kör på ett varsitt SAS Amex för privata inköp, sen har vi även ett till SAS Amex för gemensamma inköp samt ett varsitt SAS MC där Amex inte accepteras. Således går alla inköp in i EB-potten. :slight_smile:

Zinned verkar vara kroniskt fientligt inställd till kreditkort, låt hen vara.

Hade SAS Mastercard innan men modellen att ta betalt för kort är stenålders. Amex funkar på väldigt många ställen, de stödjer dessutom Apple Pay. Klarna tar ingen avgift för köp utomlands. Jag och sambon har varsitt Mastercard via Swedbank till vårt gemensamma konto, matinköp, amortering med mera. Inte helt optimerat men enklast så :speak_no_evil:

1 gillning

Jag bara kivades lite :slight_smile: Håller med om att det inte alltid är så lätt att identifiera i ren text :slight_smile:

För övrigt så är det ju faktiskt ett potentiellt scenario men inte alls ett givet sådant :slight_smile:

1 gillning

bild

Länsförsäkringars respons…

2 gillningar

Ohhh har dom äntligen börjat erkänna att det är avgiften som är orsaken!?!?

1 gillning

Ja jag var inte beredd på det erkännandet :sweat_smile:
Känns som att man borde slänga ut det i nån större kanal

Ja! Ska lägga ut på min lokala LF fb :smiley:

Dom måste ju ändå förlora något på att man använder klarna som mellanhand?
Skrytsiffror vilken bank som handlar, sälja information vart man handlar osv.

Om inte annat förlorar man kunder. Har varit nöjd kund i över 15år men dom blir bara sämre och sämre.

Pffff fungerar ju inte alls. VA E D FRÅGAN OM. Alla kör ett aprilskämt mot mig i mitten av dec? :hugs:

Hallå,

Är det bara jag som inte kan se köp gjorda med klockan i Wallet på telefonen? Där finns endast köpen gjorda med telefonen.