Appen Meddelande strular på Macken

Meddelande på min nya MacBook Pro Monterey funkar inte så bra som på min tidigare MacBook Pro Big Sur. Dels så hänger den sig rätt ofta och är då bara att starta om och dels så kommer inte alla SMS upp som kommer till iPhone. Vad kan detta bero på?

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Aktiverat sms-koppling?

Kontrollera att din Macbook Pro är markerad under Inställningar → Meddelanden → SMS-koppling på din iPhone.

iMessage är bedrövlig i Monterey, inte alls lika bra sync som tidigare.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Tokigt att något kan bli sämre?

Utveckla?

Ser liknade symptom. Det är lite svårt att nagla fast eftersom det skiljer mellan vilka personer som jag får mess från (alla med IOS). Ibland så synkar inte Macen. Det känns bara skumt.

Precis så är det.

Skönt att veta att det inte bara är hos mig det är problem.

1 gillning

Det var den inte! Nu borde det bli skillnad. Tack!

1 gillning

Troligen samma hos mig. Lite invecklat men det såg ut som att jag hade två entryn för min jobbmac med olika inställningar (avvaktiverat/aktiverat). Nu ändrade så att bägge blev aktiverade och ska se om det blir bättre.

Jag har två användare på min dator, misstänker att det är därför som jag har två entryn.

1 gillning

Kommer tillbaka igen. Jag trodde att det skulle lösa sig med att åtgärda det tipset som Zop kom med här. Men icke visade det sig. Det krävs att jag trycker på “Synkronisera nu” i inställningar för Meddelande för att även datorn ska visa alla mina SMS som kommit till iPhone. Varför går det inte automatiskt?

Förmodligen en bugg på nyare datorer. Min häst från 2017 har ingte problemen på Monterey.