Vilken app är det som gäller numera för att hålla ordning på alla tv-serier man följer, där sedda avsnitt bockas av och man ser när nya kommer?
Vad rekommenderar ni? ![]()
Vilken app är det som gäller numera för att hålla ordning på alla tv-serier man följer, där sedda avsnitt bockas av och man ser när nya kommer?
Vad rekommenderar ni? ![]()
Trakt.tv är helt ok! både webapp på luren och i apple tv.
Playpilot funkar bra för mina behov.
JustWatch har jag använt i flera år.
Vet inte hur dom andra fungerar men här kan du ställa in vilka streamingtjänster du använder för att se om dom finns tillgängliga.
Du kan även starta streamingtjänsterna från appen.
Kan någon av dessa automatiskt uppdatera ett avsnitt i en följd serie som sett efter att man har sett avsnittet?
Använder med Just Watch
Jag har svårt att se hur det skulle gå till utan att man lämnar ut sina inloggningsuppgifter till alla tjänster.
Har kört Sofa Time under ett längre tag och väldigt nöjd med den. Den har även stöd för filmer. Jag brukar alltid kolla om appen stödjer Trakt.tv eller liknande tjänster så man lätt kan byta app om utvecklingen av appen läggs ner. På så sätt får man med sig sin historik som synkas.
Den synkar även över iCloud om man kör appen på olika enheter.
Har även en mängd inställningsmöjligheter om man vill grotta ner sig.
Att Trakt har en app till Apple TV har jag missat.![]()
Trakt som synktjänst är ju grymt bra och något jag använt i många år. Dock tycker jag för att använda deras app fullt ut är den lite ”pricey” eftersom den kräver abonnemang.
Kollade lite snabbt på den under en stund och det är ju bara extrafunktioner som kräver abonnemang.
Jag använder Bingers. Man markerar manuellt sedda avsnitt. Nya avsnitt/säsonger dyker upp automatiskt.
Jag har kört Sequel ett tag. Funkar för mina behov
Ville testa den men ser att den inte stödjer trakt.tv om man inte betalar 350 spänn för ett år. Det gör jag inte ![]()
När ni parar om dessa appar, är det att man manuellt matar in att man sett ett avsnitt eller en film eller sker det automatiskt? Att sitta och markera manuellt känns ju ungefär som om fjärrkontrollen skulle förbjudas...
Det verkar som vissa tycker det är viktigt att appen/tjänsten markerar sedda avsnitt i en serie.
Varför är det intressant? Det håller ju tjänsten reda på själv.
Jag vill bara ha en lista på det som jag tycker är intressant, har inga problem att ta bort något som jag har sett.
Brukar lägga till lite allt möjligt när jag ser t.ex. Wanda eller Linus (filmrecensenter) på morgnarna.
Hur menar du?
Tänker du på det jag påtalade, om appen själv kunde bocka av vad som har setts?
Det hade ju varit smutt, lätt att glömma att manuellt gå in i appen och bocka för vad man har tittat på.
Det jag också vill ha appen till är att just ha en samlad bild av allt jag följer på alla olika streamingtjänster.