Använda Apple TV som radio

På jobbet har jag en Squezeebox som radio kopplad till en förstärkare. Nu verkar det som de de stängt av sin server så fungerar detta riktigt svajigt. Jag har en gammal ATV med optisk ljudutgång som jag skulle kunna använda till min förstärkare? Vill ju inte koppla in en TV så frågan är kan man använda luren som display när man ställer in ATV'n? Sen behöver jag ju aldrig ändra den.

Du kan inte styra den på det viset.
Du kan airplaya till den från din telefon (eller annan enhet såklart).

Men kopplar jag in nätverkskabeln kan jag väl streama radion från routern men tänkte om jag kunde använda luren som display när jag ställde in den. Eller är jag ute och reser helt?

Går inte att använda som display, men du kan airplaya från luren till ATVn. Airplay skickar ju bara adressen till streamen till ATVn så du bör inte behöva göra om det så många ggr om inte något strular. Eller sätt en gammal iPad eller nåt någonstans om det skulle strula att behöva göra om det ofta med telefonen.

Airplay är ju dock inte det mest stabilaste protokollet, men prova. :slight_smile:

1 gillning

Skaffa en liten skärm med hdmi.

Jag har nog hittat en annan lösning, hade en sådan här i källaren som borde funka att ha som radio på jobbet.

ysp4000_blk

ysp4000_angled

1 gillning

Hur är det med höreseln farbror? :disguised_face:
Vad är det för fel på att par Peltor XPi :nerd_face:

Hörseln är bra men kan inte gå med hörselkåpor på hela dagen, då kan ju folk tro att man är en bonnlurk. :joy::joy:

2 gillningar

Tetsta IsoTunes? :slight_smile:

1 gillning

Kan tyvärr inte ha något instoppat i öronen, kliar satan. :joy:

1 gillning

Du måste även ha en epa eller böttsänkt volvo 245 :rofl::rofl::rofl:

Jag har en Chromecast Audio liggande tror jag, om jag inte slängt den.

Borde även ha en AirPort Express i gömmorna, något sådant borde ju funka än idag? Om jag minns rätt var det digital ut på den? :blush:
Lär ju finnas flera här bland alla Apple-människor :blush:

Jag hade en Chromecast audio tidigare men det var rätt så strulig vill jag minnas. Idag var jag ute på jobbet och installerade soundbaren och givetvis funkade ju Squezeeboxen. Så nu blir det lite provkörning efter påsk så får vi se hur det funkar.

1 gillning