Använda annans Apple TV

Vi ska på fest i helgen och festlokalen har en Apple TV i ett ”barnrum”.

Kan man logga in på den med sitt eget Apple ID eller är det en vetenskaplig process? Måste riktiga ägaren logga ut?

Räcker väl med att du loggar in i appen du vill använda?

Inte helt säker på att jag hänger med. OM man vill se Netflix så kör vi det via min enhet och Apple TV kan streama det vidare bara sådär?

Ja, antingen med AirPlay eller så loggar du in med ditt Netflix-konto i Netflix-appen på Apple TV.

Tänk på att Netflix har blivit lite känsliga med att man använder tjänsten på olika platser.

Inte ska vara in va? Det bygger på att det finns en app för den tjänst vi vill använda, för att ladda ned en app krävs Apple ID-lösen?

Högst troligt ja. Beroende på inställningar på ATVn.

1 gillning

Problemet börjar efter en månad så det är nog lugnt :slight_smile:

1 gillning

Med stor sannolikhet finns redan netflix installerat, logga in med ditt konto eller använd det konto som redan är inloggat.
Finns inte appen så blir det mer avancerat om det konto som är kopplat till atv tillåter att ladda hem appar utan lösenord.
Då rekommenderar jag att du kör airplay.

1 gillning

Varför inte bara ta med din egna Apple TV ? Behöver ju bara ta med själva enheten och dosan , sladdar finns ju redan där

Får du inte tillgång till Wi-Fi så hotspota med telefonen

1 gillning

De skulle ju vara en variant. Uthyraren av lokalen "skryter" dock med att "barnrummet" har Apple TV, Chromecast och PS5 så det vore ju smutt om det på ett smidigt sätt gick att använda.

Isåfall borde uthyraren ha sett till att det går lätt att använda , om uthyraren nu inte bara skryter på ”kolla vad cool jag är som har alla dom här prylarna”

Varför behöver du en Apple TV och inte kan använda chromecasten, är du inloggad på apparna i telefon så är det ju smidigare med chromecast än AirPlay tycker jag

Jag är alltid lite misstänksam om att det är mer snack än verkstad i detta fall. Låter genomtänkt med barnrummmed en massa prylar, men ingen har tänkt på att få det att fungera. Chromecast har jag aldrig använt och den som hyrt lokalen är också Apple-person så det handlar mer om gammal vana än något genomtänkt. Så Chromecast är enklare? Hur kopplar man upp sig mot den?

1 gillning

Utan att ha alltför mycket kunskap bakom men du borde ju kunna airplaya direkt mot appleTVn om du är uppkopplad på samma nätverk?
Så funkar det på jobbet,

2 gillningar