Äntligen sitter våra AirPods Pro perfekt - tack vare en Facebook-annons

Jaså? Small var bättre ? Jag har bara privat medium.

Ska prova small sen :ok_hand:

Gör de !! Satt mycket bättre när ja kunde trycka fast dom lite mera :ok_hand:t2::+1:t2:

2 gillningar

Svårt o känns vilken av s,m,l man ska ha :frowning:

Fler omdömen nu när ni haft dem ett tag? Verkar intressant, jag tycker dock mina sitter rätt bra,men kryper gärna ut lite när man rör sig eller springer. Låter onekligen intressant.

Fick mina från Comply idag. Efter några månader av strul. Förbeställde i början av maj. :grimacing: Två paket till från Comply är på väg som kompensation för deras misstag. Så om någon är intresserad finns troligtvis 1-2 paket att köpa.
Nu blir det hårdtestning. Återkommer ikväll med omdöme. :+1:t3:
bild

3 gillningar

Har nu testat min Comply och dom leverar verkligen.
Har haft lite problem med min höger AirPod som inte sitter fast men det problemet är löst nu med dessa.
Har testat många billiga alternativ från Ebay och liknande som bara varit att kasta i papperskorgen.
Men dessa sitter som en smäck och jag har typ skakat huvud så jag nästan fått hjärnskakning. :joy:
Ljudet blir också bättre, mer bas och bättre tätning.
Upplevde också med silikon topparna att dom irriterade lite efter längre användning. Med dessa efter 3 timmar känner jag knappt att dom sitter i öronen.
Nu kan jag dö lycklig!:heart_eyes:

2 gillningar

Då kan du släppa reggaen och gå på metal istället där det headbangas för fullt. :rofl::rofl::rofl::rofl:

It ain’t gonna happen!:sunglasses:

1 gillning

Visst läste jag nånstans att någon hade beställt extra? Och kan eventuellt sälja. Eventuellt funderar jag på att skaffa Aurik Elfride

Jag körde på strl L på original och kör L på aurik med. Har ett par strl S och strl M om någon är intresserad.
Som @hakan_ander skriver så upplever jag ljudet bättre och bättre tätning utifrån. Man behöver inte spela musik på lika hög volym längre :stuck_out_tongue:

1 gillning

Hej, jag skulle vara intresserad av ett par i m. Om du nu har dem kvar. Såg ju inlägget här lite sent. :slight_smile:

1 gillning

Yes. Har de i strl M kvar. Skicka PM

Efter en månad har jag faktiskt gått tillbaka till Apples silikon igen. Kommer nog köra Aurik när man kan sitta på långa flygningar igen för ANC:n blir ju klart bättre, men för mitt vardagliga användande, promenader och telefonsamtal så tycker jag att originalen är smidigare.

1 gillning

Vad är skillnaden med Aurik? Jobbigare att sätta i eller försvinner mer av omgivningsljudet?

Både ock. Klart jobbigare att få på plats för mig. Så är det ju med memory foam, man måste komprimera och låta den expandera.

Men den passiva NC:n är också klart bättre, men jag kör nästan uteslutande med transparency mode i vardagen iallafall och då spelar det ingen som helst roll om det läcker lite tycker jag.

Värt att prova dock, vi är alla olika och har olika use case.

Kör samma nu. Bytte så jag kör original på jobbet. Aurik om man ska lyssna längre stunder utan att ta ut och sätta i.

1 gillning

Nu har jag hittat min optimala setup (äntligen).
Hittade mina Aurik I size M. Dessa är perfekta, lätta (snabba) att sätta i, sitter fast när man tuggar.
Aurik L var meckiga att sätta i örenen då de var större.
Men om jag kör apples egna så kör jag på L, M ramlar ur öronen.

Tjena grabbar!

Jag fick hem mina från Aurik igår.
Min första känsla efter att ha använt dem en stund är att ljudet inte är lika fylligt som original.
Har testat alla 3 storlekarna nu och upplever ändå ljudet som lite mer “tunt”. När jag gör earfit-testet i telefonen så blir faktiskt inte testet godkänt, via någon storlek.

Borde man satsa på Comply istället eller tror ni att jag kommer att få samma problem där? Vill ju inte tumma på ljudkvalité men samtidigt kunna ha kvar hörlurarna i öronen, såklart. :slight_smile:

Jag tycker tvärtom om, ljudet med aurik blir fylligare.
Aurik skriver på sin sida att ear-fit testet inte fungerar med deras pluppar.