Ännu en ny robotdammsugare på gång från Dreame

Från sajten:
image

Det går undan när det gäller världen av robotdammsugare – det ska erkännas. Dreame har precis presenterat robotdammsugaren X30 och nu dyker X40 även upp.

Kinesiska företaget Dreame ligger inte på latsidan när det gäller att presentera nyheter kring robotdammsugare. Företaget har precis presenterat modellen X30 Ultra på elektronikmässan CES 2024 och nu har tyska hemsidan HomeKits hittat information om kommande Dreame X40 Ultra. Den stora förändringen med denna som läckt ut i nuläget är att sugkraften ökas till 10 500 Pa.

Dessutom väntas deras Mop-Extend nå version 2.0 vilket kanske innebär lite extra räckvidd på den utsvängande armen som ser till att robotdammsugaren når in till kanter och hörn. Även en uppdaterad och förbättrad version av deras Tricut-borste väntas och vi lär säkert få mer information så småningom.

Källa: HomeKits

Inflation i robotdammsugare.

Från sajten:
image

Nu har den senaste robotdammsugaren från Dreame lanserats i Sverige. För dig som vill ha de senaste funktionerna så bjuder X40 Ultra på en hel del.

Kinesiska företaget Dreame har lanserat sin senaste robotdammsugare, X40 Ultra på den svenska marknaden. Som vi rapporterat om tidigare så har den utvecklats vidare från deras L20 Ultra som fick möjlighet att svänga ut en av moppdynorna för att komma åt extra in vid hörn och kanter. Nya X40 Ultra har även en borste med en funktion som kallas Dual-Flex där även denna kan få en bättre räckvidd. Inbyggda sensorer detekterar olika typer av smuts och hanterar detta därefter och batteriet ger upp till 194 minuters drift.

Sugkraften i nya Dreame X40 Ultra ligger på hela 12 000 Pa med fem olika nivåer att nyttja under dammsugningen. Givetvis har den en ladd- och tömningsstation som automatisk tömmer dammsugaren och tvättar moppdynorna efter slutfört jobb men också fyller på och tömmer vatten så att dammsugningen blir så effektiv som möjligt.

Nytt med denna modell är också att det finns möjlighet att ansluta den direkt till en vattenledning för minimalt manuellt arbete med att fylla på vatten (säljs separat). Den ska klara av att dammsuga hemmet i upp till 75 dagar innan dammsugarpåsen behöver bytas. Den är också utrustad med en inbyggd sax som klipper av långa hårstrån så att dessa inte trasslar in sig i rullborsten.

Rekommenderat pris för Dreame X40 Ultra är 15 999 kronor och den finns att köpa nu via olika återförsäljare.

Källa: Dreame

Det saknar jag i min robotdammsugare. Brukar bli en ny rullborste när det blir för trassligt.

Jag var och köpte en Dreame X40 ultra i helgen.
Den fungerade inte som aviserat med "bumper error" som felmeddelande och för att därefter vara obrukbar.
Inte nog med det, den betedde sig väldigt irrationellt som du kan se i klippet jag spelade in.

Kjell & c:o var mycket förstående och jag fick göra ett återköp utan problem. Jag kommer vänta ett tag och se om andra har samma problem som jag hade innan jag shoppar en ny robotdammsugare.

Notera att den roterande borsten inte har en inbyggd sax, den typen av borste får du köpa separat.

https://youtu.be/4H1cgx4WiAA

Hey Arcspin,

Thanks for your feedback and sorry for the trouble.
The bumper may have defect, so we can change a new one or you can ask rufund for that.

From Dreame after-sales team
Jackie.Wang

Thank you Jackie for reaching out to me.
I have already returned it got a refund for the X40 ultra.

I will wait and see what future updates will bring as I think it also behaved very irrational.

Something doesn't look right with that machine.