Annons: Är det ens någon som bygger dator längre?

Hela detta inlägg är en annons för Komplett
Från sajten:
image

Att bygga sin egen dator med handplockade komponenter har länge varit den gyllene standarden bland datorentusiaster och gamers, men är det fortfarande så? Vi är nyfikna på hur många av er läsare på Teknikveckan som fortfarande bygger era datorer!

Vi vet att ibland kan det vara svårt att hänga med i komponentsvängen. Vilka komponenter gäller just nu? Vilka funkar bäst med varandra? Vad ger mest FPS per krona? Spana in våra handbyggda gamingdatorer! -> Komplett-PC

Frågorna kan vara många men på Komplett är det självklara saker som våra härliga nördar har stenkoll på! Givetvis säljer vi fortfarande alla komponenter du behöver för ditt datorbygge, men vi bygger också grymma gamingdatorer i alla möjliga prisklasser. Så oavsett om du letar efter en prisvärd burk för Fortnite eller en dator som pallar verklighetstrogna simulatorer på flera skärmar i 4K. Så har vi något för dig.

Riktigt bra anledningar att välja en Komplett-PC

  • Läcker design och kabeldragning av professionella PC-byggare.
  • Ready to Play – datorn är redo för spel så fort den packas upp.
  • Alla Komplett-PC kommer med 3 års garanti

Även om ni har bra priser köper jag bara begagnat. Mer "bang for the buck" än en avdankad några år gammal kontorsburk är svårt att hitta.

Spelar dock inte, kör bara enklare program som Photoshop, 3D CAD, DaVinci Resolve och kanske någon e-sport titel då och då.

Behövde jag en kraftfull maskin däremot, eller komponenter för uppgradering, då är det en annan sak. :blush:

Jaaa det finns dom som bygger sina datorer fortfarande. :joy:



Älsklingen. Allt nytt förutom grafikkort uppenbarligen, kommer dock bli ett gigabyte aorus 4080 super.
De flesta av er har redan sett den men nu får ni se den igeeeen. :heart_eyes:

14 gillningar

Sjukaste jag sett!

Jag bygger min privata dator själv av den enkla anledningen att jag kan själv byta ut komponenter själv på ett smidigt sätt, t.ex. en hårddisk. om den går sönder eller om jag vill uppgradera datorn.

1 gillning

Jag slutade bygga datorer (åt mig själv) när jag skaffade Mac :heart_eyes:
På jobbet så blir det ju oftast någon windows-laptop man ibland om man har tur får vara med och konfigurera lite :stuck_out_tongue:

Själva byggandet är ändå rätt mysigt, men ser ingen anledning att ha någon privat dator utöver mac:n. :slight_smile:

Klart man bygger själv.

2 gillningar

Senaste datorn jag köpte var en All In One, så den köpte man som den var.
Mycket av jobbet man gjorde på datorn för 10 år sedan har delvis flyttat till mobilen också. Så om man inte är en spelare eller har speciella behov så är marknaden för skräddarsydda datorer mycket mindre numera.