Anker Prime lanserar en mängd nya laddare

Från sajten:
image

Det finns laddare för våra elektriska prylar och så finns det laddare som sticker ut. Nu har Anker lanserat ett gäng nya laddare i sitt premium-segment.

Anker Prime är en kollektion av laddare för våra prylar som ser lite mer exklusiva ut. Nu har de lanserat ett antal nya laddare och andra tillbehör för våra hem som drar ögonen till sig. En av laddarna kan hantera upp till sex olika enheter samtidigt där det också går att anpassa lite vilka prylar som ska få lite mer kräm.

Toppmodellen Anker Prime Charger har en inbyggd 2,6″ LCD-display kan hantera 250 Watt fördelat på sina sex olika portar. Den har fyra stycken USB-C samt två stycken USB-A samt ett vridreglage på sidan. Dessutom kan den anslutas till Wi-Fi och hanteras via app.

Rekommenderat pris för Anker Prime Charger är 159,99 euro. Det finns även en enklare version utan display som klarar 200 Watt för 79,99 euro.

De har också lanserat en dockningsstation, Anker Prime Docking Station som har hela 14 portar för anslutning av enheter. Den klarar 160 Watt och har ett rekommenderat pris på 199,99 euro.

En annan kompakt laddare är Anker Prime Charger 100W där stickkontakten kan fällas in. Den har två USB-C portar samt en USB-A som klarar 100 Watt. Rekommenderat pris för denna är 79,99 euro.

Mer information om de olika laddarna finns på hemsidan.

Källa: HomeKits

1 gillning

Gillar Anker Prime Charger även om det är overkill för mig. Sedan gillar jag skarpt att man kan fälla in stickkontakten på den lilla laddaren. Synd att den har en USB-A.

Den funktionen har jag sett på många laddare avsett för amerikanska uttag, men aldrig på en med svenska stickproppar. Helt klart underskattad funktion. Sen håller jag med om att USB-A är rätt onödigt såhär 2024.

1 gillning

Om @Esse jagar lightning så jagar jag USB-A. Båda dessa bör förpassas till historieböckerna nu.

3 gillningar

Snart kommer det en ny tråd, XMS vs USB-A-lagarna :joy:

1 gillning

Det första jag köpte till min nya MacBook var just en USB-C (hane) till en USB-A (hona). Finns en del tillbehör som endast har en A-kontakt. :face_with_peeking_eye:

Du menar så att uttagen kommer uppåt?:joy: :joy:

Från sajten:
image

I takt med att vi använder allt fler mobila enheter som kräver uppladdning ökar också behovet av kraftfulla laddare. Anker har precis visat upp sina senaste laddare.

Anker har på elektronikmässan visat upp sina senaste laddare. Utöver de modeller vi skrev om för ett tag sedan så har de även visat upp en ny 3-i-1-laddare vid namn MagGo 3-in-1 Wireless Charging Station som lämpar sig väl för den som reser mycket.

I sortimentet av lite mer avancerade laddare, Anker Prime så visas tre nya laddare upp som erbjuder höghastighetsladdning för flera enheter samtidigt:

• Anker Prime 250W, har 6 USB-portar (4x USB-C, 2x USB-A) och en stor, lättläst display som visar laddningsstatus (eller klocka) och en kontroll för att styra laddningsprocessen.
  • Anker Prime 200W, med 4 USB-C- och två USB-2-kontakter.
  • Anker Prime 100W, en klassisk plug-in-‘kub’ med 3 USB-portar (2x USB-C och 1x USB-A).

Alla modeller baserar sig på GaN-teknik (galliumnitrid), vilket gör dem små och kompakta och genererar mindre värme under drift.

MagGo 3-in-1 Wireless Charging Station

Den nya 3-i-1 MagGo Wireless Charging Station har en vikbar design och kan ladda en iPhone, Apple Watch och trådlösa hörlurar samtidigt. Tack vare att den kan vikas ihop tar den mindre plats i exempelvis handväskan eller resväskan.

Den trådlösa 3-i-1-laddningsstationen kommer att finnas tillgänglig på de nordiska marknaderna i slutet av 2024. Rekommenderat pris för denna laddare är 99,99 euro enligt tyska Amazon.

1 gillning

Kul att någon tänker lite nytt.

Känns som ett givet köp, en ”sladd” att ta med sig för att ladda allt över natten
Inget man plockar upp på tåget kanske, då är en ren kabel bättre , men ändå , 100€ är ju rimligt

Klart bra produkt. När den blir "gammal" efter två månader och säljs för lite bättre priser är det en het kandidat.

1 gillning

Synd att alla dessa Anker Prime modeller ska inkludera en eller flera USB-A kontakter. Jag hade velat ha en med bara USB-C i massor, gärna 250-300W med 4-5 USB-C uttag och inget mer.

Det är väl fortfarande en del saker som har usb-a i ena änden?

Kanske, men inget jag använder.