Ang Star Wars (för nybliven samlare)

Tjena. Ja jag tänkte ev hoppa på trenden med Lego :). Och har tänkt på deras Icons serie med Countach mm.

Men sen så fick jag lite mer intresse för just Star Wars (ej sett en enda film, men ska se alla nu i höst i kronologisk ordning) så tänkte lite på det här med ”display Lego”.

Har hittat en sats från Webbhallen LEGO 75393 - Köp Star Wars TIE Fighter & X-Wing Mash-up | Webhallen men frågan är nu, är det för MYCKET leksakskänsla än display-känsla? Ser det löjligt ut att ha den här typen av Lego som display istället för att slå till på UCS-sats för flera tusen?

Tänker mer att fastnar man så kan man ha dessa på skrivbordet och satsa på dyrare display-satser i vardagsrummet?

Ni som byggt kittet 75393, är det ok att börja med?

1 gillning

ping @DennisKlarin

Just det. Glömde pinga honom. Tack :slight_smile:

2 gillningar

Eller ska man kanske hålla sig till Speed Champions på datorbordet och en eller två Icons i vardagsrummet :joy:

Tja Tobias! Klart du ska börja med Lego och speciellt Star Wars! Tycker inte att det är för mycket leksakskänsla över de vanliga seten - de har blivit så mycket bättre och mer detaljrika senaste åren!

De vanliga seten är utmärkta att sätta ihop för display. Men finns en serie skepp som är till för display - och hjälmarna är kanon som inredning!
Snabba bilder från kontoret:

Inte byggt setet du länkar, men byggt båda skeppen för sig och båda är riktigt fina!

2 gillningar

Satte ihop denna display - rätt tidigt i Star Wars samlandet. Så var rätt begränsat med set. Nu har jag för många för att ha plats med en display!

Men när jag började var jag i precis samma sits som du. Hade knappt sett Star Wars, inte på senare år i alla fall så det fanns i minnet. Så såg allt och blev hooked som bara fan. Sen har jag sett alla serier som släppts och köpt allt Lego som känts intressant och inte varit för dyrt. :grimacing:

1 gillning

Kan inget om Lego. En rekommendation dock är Machete ordning på Star Wars filmerna, om du inte sett en enda :blush:

1 gillning

Aha det har jag ej hört ngt om. Får kolla upp det då ;). Tack

Tack för input Dennis!

1 gillning

Här kommer mitt tips som ett Starwarsfan sedan tidigt 80-tal.

Se orignalfilmerna i de här versionerna

90-tals CGIn som klistrats orginaltriologin som släppts på DVD, BlueRay och streaming ser hemskt ut. Många viktiga scener har dessutom ändrats, till det sämre.

Av de nya filmerna ska du enbart se Rouge One. Undvik de andra, och i synnerhet The Last Jedi.

Gällande Legot, vem bryr sig om vad din samling symboliserar eller kostar. Det viktigaste är att du är nöjd :slight_smile: