Ändra inloggning i Windows

Jag måste logga in i mitt kassaprogram och har då kört med Microsoft Authenticator men nu helt plötsligt kommer denna rutan upp.

Då får jag klicka på avbryt för att kunna välja det som jag haft tidigare.

På jobbet behöver jag inte göra något alls utan där loggas jag in direkt. Visserligen har jag pinkod på datorn där om det nu har någon betydelse.

Har du en egen 365 uppsättning för ditt kassa program?. Om du har tillgång till den Tenenten så kan du ändra MFA behörigheten.

@Bluish Du jobbar med liknande?. Du har nog bäst koll.

Detta har jag ingen koll på alls, jag har bara fått en login av de som tillhandahåller programmet.

Din admin verkar ha aktiverat detta läget på ditt konto, att du kan logga in med en nyckel (exempelvis Yubikey).

Han/hon borde kunna stänga av detta så du bara får mfa som vanligt istället i admincenter. Eller möjligtvis du själv? Beroende på dina behörigheter antar jag.

Säg inte det haha, men tack för förtroendet. :joy:

1 gillning

Det lustiga är ju att detta har ändrats av sig själv. Jag kommer ju in men får klicka runt lite mer innan jag är där. På jobbet behöver jag inte göra mer än att öppna länken så är jag inne. Kär W11 på båda datorerna.

Du får höra av dig till dina it-shommar så dom stänger av passkey på ditt konto, så länge det inte är något som Microsoft tvingat på.

Jag orkar inte starta min jobbdator nu för att dubbelkolla.

Jag är rädd för om jag ringer de så säger de att det är rätt inställt. De gillar inte att man mekar med inställningarna då supporten ingår i abonnemanget så vill de göra sitt liv så enkelt som möjligt.

1 gillning

Jag går ju direkt in i jobbläge nu och vill hjälpa, it’s a disease.

Men låter ju måttligt stört när du betalar dom för en service?

1 gillning

Tyvärr stirrar sig många fast på secure score och inte använder vänligheten.

1 gillning

Det tackar vi för. Det optimala är ju att ha det hemma som på jobbet att man slipper inloggning då det bara är jag som använder programmet. Det är ju inte mycket en utomstående kan göra som skadar något om de skulle komma in.