Ändra AppleID till valfri e-postadress

Det går äntligen att ändra sitt AppleID till valfri e-postadress, även om man har en iCloud-adress som AppleID.

Logga in på https://appleid.apple.com för att ändra AppleID.

1 gillning

hu?.. Det vill jag minnas jag gjorde för evigheter sedan?. min icloud är på min outlook.com. var någon me.com eller så för evigheter sedan.

1 gillning

Va? Detta gjorde jag för 5 år sedan. Eller menar du att dom som skapat sitt icloud med en icloud.com adress ej kunnat ändra?

Gjorde jag för ~11 år sen, har något ändrats?

Jag har aldrig haft någon iCloud adress.

När jag skulle ändra för ett par år sedan var det en så krånglig process att jag avstod.

Precis, om man har skapat ett konto med en icloud.com-adress kan man nu ändra kontonamnet till en helt annan e-postadress.

Nu kom det upp en ruta där man fyller i sin nya adress. Är det en av e-postadresserna man bekräftat redan är det klart när man fyllt i rutan.

1 gillning

Jag gjorde tvärtom och lämnade Gmail till förmån för icloud.com förra året :see_no_evil:

Jag håller på med samma resa. Men låter det ta tid, lång tid. Men skulle vilja byta på Appel-ID så det ska jag göra när jag får tid. Och enligt @Zop verkar det ju vara enkelt numera.

Jag har precis bytt efternamn och håller på och byter emailadress överallt. Om man ändrar adress i sitt AppleID behöver man signa in igen på alla devices eller uppdateras det automatiskt?

För mig uppdaterade det automatiskt.

1 gillning

Cool. Då ska jag ändra med en gång.