Amerikanskt lågprisgigant på väg till Sverige

Vad litet det var....

Perfekt, nu känns det som man varit där så behöver man inte åka dit. :rofl:

1 gillning

Bytte till vinterhjul litade på verkstaden :grimacing:
Fick Toyo observe s944. Blev jag lurad?

Ett mellandäck, presterar sådär, anpassa körningen med förutsättningarna som alltid. :slight_smile:

1 gillning

Någon som sett vad Lego Ferrari Daytona kostar där?

Jag såg den swisha förbi i ett inlägg på TikTok om costco :wink:

Tack. Bra pris men inte extremt bra.
Har faktiskt sett den till lägre pris även om det där är bäst just nu

Ungefär den bilden som jag såg swisha förbi :slight_smile:

Lurad tror jag inte du blev, det är ju ett mellanklass däck. Dock är den modellen du har inte Norden klassat utan enbart EU klassat. Detta behöver inte betyda något problem men de nordiskt klassade fungerar bättre i hög kyla.

1 gillning

Tack för svaret. Betalade något lägre än online. Så då är jag nöjd

1 gillning

Vi får se hur det går på sikt. Vi har ju redan Ö&B, Rusta, Dollarstore etc..
Jag tror det blir som med Amazon. Där de gick in tidigt går det bra i länder där de kom in sent har det varit tuffare.

Det känns som om det börjar bli lite överetablerat med alla dessa kedjor, sen vet jag inte hur positiva svenskarna är till att betala medlemskap. Visserligen kan det ju gå ihop sig redan på första inköpet. Sen antar jag att en medlem kan handla till hela bekantskapskretsen. Sen att de bara släpper in medlemmar kan ju stöka till det om man vill gå dit som en familj. Men jag vet inte hur det fungerar i detalj.

1 gillning

Från sajten:


Costco har slagit upp dörrarna i Arninge, Stockholm och för att få handla krävs att man är betalande medlem men vad finns egentligen i butiken och är det så spännande som många kanske tror?

För 500 kronor per år så får man ett medlemsskap hos Costco och för den pengen så får man gå in i deras butik och handla. När man tecknar sig för ett medlemsskap så kan man bjuda in en familjemedlem och man får ta med sig två gäster när man åker och handlar. Nu när de har slagit upp portarna så var vi ju tvungna att åka dit och se om det är så pass häftigt som vi hoppas på. I videon ovan kan ni ta er en titt på hur det ser ut i varuhuset och ett axplock av vad de säljer för typ av produkter.

3 gillningar

Som en feberdröm.

Men skönt för @RolexJocke att slippa resa jorden runt för att köpa klockor, nu räcker det med att han tar bilen upp till Costco!

Ingvar Kamprad funderade ett tag på ta inträde till IKEA i Kungenskurva eftersom många när varuhuset var nytt bara åkte dit och helgflanerade. Men när han tänkt ett varv till så lade han den idén åtsidan.

Jag har lite svårt att se många skulle betala inträde nästa år igen, när de sett vad som finns. Visst är det kul att det finns amerikanska varor i Sverige. Men inte köper väl folk det regelbundet?

I USA är det betydligt lägre priser så där går årsavgiften ihop, men ska Costco ha många anställda i Sverige blir det dyrt och måste sätta priserna därefter.

Ja kanske, mycket av produkterna i varuhuset var ju deras egna varumärke och intäkterna från alla medlemsskap gör ju att man har råd att dumpa priserna kanske lite mer än alla andra.

1 gillning

Har du listan över vad de har? Kan ju bli en tur. :joy::joy:

Filmade hela arsenalen (halva sidan iaf) i videon ovan! Det var någon som skrev på mitt inlägg i en Facebook-grupp att Omega Seamaster 300m är 10 000 kronor billigare hos Costco tex. Men om du pausar i videon när klockorna dyker upp så ser du priserna på nästan alla.

1 gillning