Amazon Prime Day 2026

Du och jag Alfred..:grin:

1 gillning

Jag köpte tyvärr inte via HiFi-klubben.

Ingår nya appen redan nu? :sweat_smile:

Så det blir minus i garaget på vintern? Jag är sugen på att sätta upp en utomhus, under vår balkong.

Jag har kört Eufys pan & tilt-kamera i många minusgrader. Har en stående på den inglasade verandan på huset i Jämtland i ett par år utan problem.

2 gillningar

Jag har en bekant som har tre st av den kameran utomhus, alla under tak så iaf skyddade mot väta och dessa fungerar hur bra som helst enligt honom.

Han har en av dessa som måste startas om ibland. Det löser man ju dock enkelt med en smart plugg.

Velar men den och denna, har ingen direkt användning av usb-a

https://www.amazon.se/Anker-C-laddare-laddare-kompakt-snabbladdare/dp/B0BDKD2ZFP/ref=sr_1_12?crid=30X9GAVX2ZXZ5&dib=eyJ2IjoiMSJ9.8asolGAP3RQ6lfjyrNAbTzj0-fr1r8Fzq7IFQl3S66D3HgLx0hqDypP0hSF_IeUY2iL8s4kOrYLlEoZawdp47fBq4apceFeranYFZpH8PWgUK94FEpplQe4H0hrwSB69fWEkr-syl354TNt8L6PrM-6KkyMXUJiIxGIQ3AOhKBAyZ32Fdlmek-B0iWIw2UHozsJgpNngdaqUsWnf5oo_euinYxo6tkr3prV5HNbDAmV73mvZC0gby4yd2geGd6TC0naHbIHinpAbXK-tZPZCVonLI9cJCYO3hQnHt8wHHiA.s93QuMGlCAU5UDkgvpSgEKUOB6ovKb_dzbZslJV7Zl4&dib_tag=se&keywords=anker%2Bgan%2Bsmall&qid=1782294799&sprefix=anker%2Bgan%2Bsmall%2Caps%2C95&sr=8-12&th=1

Ok, vad jag förstår så är effekten högre i den jag länkade till men jag kan ha fel.

Det är den men behöver inte den heller (65w istället för 47w)

1 gillning

Blev denna, lika liten som 45w men mer kräm

https://www.amazon.se/dp/B0FDVZ3TQW?ref_=pe_111951831_1111173731_t_fed_asin_title

Så en https://www.amazon.se/dp/B086LBWH4M?ref_=pe_111951831_1111173731_t_fed_asin_title

Plus

Ni har såret bättre kolla än vad jag har, men kolla vad de ger när man använder fler portar. De små brukar typ ge 45W + 20 W. 65W ges bara med en kabel inkopplad. SÅ har man en hemma där det är en USB-C och Apple Watchladdare inkopplad får man som sagt bara 45W ur den port som ger mest.

På många räcker det med att en kabel är inkopplad även om den inte används för att dra ned effekten på den andra. Jag vet att tex Satechi har laddare där det bara är vid användning av en port det skalar ned effekten på de andra portarna. På de kan man alltså ha en eller flera oanvända sladdar sladd inkopplade och få max ur den som används.

Den jag tog nu kör 70w om en är inkopplad. 45w+22,5w om två enheter. Enligt anker

1 gillning

För en fräschare diskmaskin

https://amzn.eu/d/0i3UmqO3

1 gillning

Jag letar efter en som vi ska ha vid soffan och då är flera kablar inkopplade samtidigt. Da gäller det att ha koll på hur den distribuerar effekten. Helst vill man ju ha en som bara reagerar om en apparat är inkopplad. Många skriver inte något om det och antar att man då får anta att de reagerar på att kabeln är inkopplad och inte en apparat.

Intressant, har aldrig reflekterat över det. Måste undersökas :nerd_face:

1 gillning

Den ger väl bara ström i sladden om ett det är en apparat som kräver ström inkopplad

Japp, men den styr ändå om effekten från portarna. Har du en laddare med två portar som ger 65W eller 45+20 så ger den "bara" 45-20 om du använder ena kabeln och den andra kabeln sitter i laddaren men har ingen enhet kopplad till sig.

På senare tid har det börjat komma laddare som känner av om man har en enhet inkopplad och inte enbart en kabel.

1 gillning

Denna känner av det

The maximum output of each port under different usage scenarios is shown in the figure below. When dual-port charging begins, the default allocation is 45W + 22.5W.

If the lower-power port does not establish a charging protocol (voltage <6V and current <1A), the charger will switch after 1 minute to 60W + 5W to better support the higher-power device.

2 gillningar

Denna? Som i den du beställde? Hur som helst är det sådant där man ska leta efter. :smiley:

Ja, den jag beställde :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning