Älvsjömässan rivs

Älvsjömässan har onekligen sett sin bästa tid – det kan man förstå. Den ligger helt off i från Arlanda. Åter igen ställer det faktum att Stockholm inte har någon flygplats i södra närområdet till det. Men det är klart – bostäder behovs ju :slight_smile:

1 gillning

Det här skulle jag kunna skriva mycket om. Hur flygplatsen blev till sand(vilket jag var lite inblandad i), hur tokigt mässan ligger idag men också hur tokigt det är med så få arbetsplatser på södra sidan av stan. Kommunen pratar nu om 2-2500 bostäder och 10 000 arbetsplatser. Det senare undrar jag över.

Mässkulturen dog ut när man skulle betala 300-400 spänn för att se old news på mainstream produkter eftersom de smala producenterna hellre lägger stålarna på mässor i centrala Europa. Ingen nämnbar rabatt på utställarnas varor fick man heller då marginalerna antagligen är slimmade av internetbutikerna. Jag saknar mässorna på 90-talet och även ekonomin som rådde då…

1 gillning

Spännande och bra för stan. Mässan har iallafall spelat ut sin roll men Älvsjö är ju ett utmärkt läge för bostäder (och gärna arbetsplatser) med bra kollektivtrafik (som kommer bli ännu bättre med gula linjen) och god access med bil.

1 gillning

Vart kommer nu Comic Con Stockholm hållas? Jag blir orolig att det flyttas från huvudstaden till nån stad söderut med konstig dialekt :thinking:

Stora saker hålls ju oftast i Friends Arena nu för tiden – mindre saker i Scandinavian XPO i närheten av Arlanda.

De brukar väl hålla till på Kistamässan?