Allt som händer runt Elon Musks X (tidigare Twitter)

Nu finns Twitter Blue i Sverige. :grimacing:

"En prenumeration går att starta på webben, där kostar det 90 kronor i månaden med en årsplan, eller 103,75 kronor i månaden med en månadsplan. Om du börjar prenumerera på iOS kostar det istället 115 kronor i månaden." Feber.

Dra åt helvete.

1 gillning

Från sajten:
image

Twitter lanserade Twitter Blue för ett tag sedan och nu har tjänsten kommit till Sverige och för en slant varje månad kan du få lite exklusiva funktioner samt lura dina följare att du har ett verifierat konto.

Twitter Blue har inte direkt tagit världen med storm och abonnemangstjänsten har i skrivande stund rund 300 000 prenumeranter. Twitter har nu släppt tjänsten i 20 nya länder där Sverige är ett av dem. För 90 kronor per månad så får du en blå verifieringssymbol bredvid ditt namn, du kan redigera tweets (inom 30 minuter), teman samt att det går att skriva inlägg med upp till 4 000 tecken.

Tjänsten har framförallt kritiserats för att den låter användarna missbruka den blåa bocken. Tidigare var en blå bock vid en persons användarnamn ett tecken på att kontot var verifierat riktigt. Något som få personer faktiskt hade möjlighet att få. Den blåa bocken blev lite av hårdvaluta och det var status att ha en.

I och med Twitter Blue kan alla som betalar få den. Det sker då inte heller någon verifiering. Ett verifierat konto har numera en bock med annan färg på sig. Dessa konton är ännu svårare att få än den tidigare blå bocken. Ett tidigare verifierat konto med blå bock blir av med sin bock om den inte börjar betala för Twitter Blue.

Vill du läsa mer om Twitter Blue och vad som mer ingår i tjänsten så kan du göra det på deras hemsida.

Källa Twitter

Karln har tappat det helt nu.

1 gillning

Varför är det fult med empati numera?

Och folk hyllar honom och köper hans produkter.

Känns som han fick ett samtal från den andra parten advokat.

Ursäkta min dåliga engelska… Men skriver Musk att han(twittraren) överväger att stanna på Twitter? Undrar hur det lönepåslaget ser ut..:sweat_smile:

Funderade precis på samma sak :smiley:

Haha ja det lär nog vara en fet liten "bonus" inräknad där.

”Twittraren” är Halli Thorleifsson som 2021 sålde sitt företag till Twitter och valde att få köpesumman utbetald som lön ett antal år för att maximera skatten som tillfaller Island.

3 gillningar

Hur kan man överhuvudtaget behålla någon som helst förtroende för Musk?

2 gillningar

Vilken kung..:star_struck:

I dag fyller Twitter 17 år. Tror ni att det överlever till sin 18-årsdag?

Givetvis. Vinstdrivande innan sin 18-årsdag.

:face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Bra fråga... Det enda som jag tar in av twitter är mejlen om att jag har väntande notiser.

1 gillning

Irriterande sidoeffekt.

Jag trodde inte att jag fick något tillgodo från tweetbot eftersom jag inte förlängde mitt årsabbonmenang men…

Nu fick jag en återbetalning till mitt gamla Amexkort som jag sagt upp….

4 kr… som Amex vill ha kontakt med mig för att veta vilket konto som de ska betala ut det till…

Jämrans Musk.

1 gillning