Allt som är kreativt


Ny omgång förberedd, har blött ner pappret och sen spänt upp det med maskeringstejp.
Känner att jag skulle behöva någon mer grön färg. :joy:
Men det funkar!

Översta skrinet är mina Winsor & Newton Cotman färger, utökat med några förutom dom 12 som kom med.
De två tuberna är Professionals, dyra men ville testa skillnaden.
Längst ner är Daniel Smith, dom jag fyllt själv med tuber.
Kommer antagligen att fortsätta utöka med Daniel Smith då dom är lite billigare än W&N P och ändå räknas som professionella färger och inte student, som Cotman gör.
Student-färger innehåller fillers och mindre pigment, därför dom är billigare och kostar samma rakt igenom.
Professionella färger kostar olika beroende på vad det är för pigment i, viss pigment är dyrare så det är kostnadsnivåer.

4 gillningar

Skrivandet är inne i en svacka, men idag ska jag göra ett helhjärtat försök att redigera klart draft 3 av manuset. 52000 ord kommer att bli långt fler har jag en växande känsla av.
Skärmavbild 2023-04-09 kl. 09.09.39

5 gillningar

Hur gick det? :relaxed:

Vi har varit iväg och bott på hotell. Men hon köpte några grejer när vi var och handlade.

Men har tänkt beställa någon mer färg och lite papper också.

3 gillningar

Fint! Söstrerne Grenes har fina grejer ibland, köpte samma palett där för ett tag sedan.
Håll mig gärna uppdaterad, hade varit kul att se vad hon målar. :smiling_face:

1 gillning

Har hittat igen några av mina gamla alster. Det mesta jag gjort är på uppdrag så de har jag inte kvar. men några "fem minutersjobb" finns kvar. Som denna från 1983. Det är dessa jag funderar på att göra om nu när jag har min iPad, om jag orkar. Jag tröttnar fort på långa projekt.

4 gillningar

Nice! Ja orkar du hade det väl varit kul. :relaxed:

1 gillning


Påbörjade den när du la detta inlägget men sen tappade jag den lite men tog upp nu igen. :see_no_evil:

14 gillningar

Den är perfekt!

1 gillning

@Henric ping :smile:

1 gillning

Någon som jobbar i Apples Motion här?


Lite färger :joy:

3 gillningar

Stötte på denna kanalen och drömde om att jag var lika kreativ.

4 gillningar

Tyvärr räcker det inte att drömma om detta då det kräver talang också (inte riktat mot dig) då det inte är nog att ha en stark vilja och en air brush pistol. :joy:

Haha, nej men jag riktar det mot mig, har varken förmåga eller tillräckligt stadig hand tror jag. Men man kan ju drömma – och sedan gå till ens LEGO och hitta på något roligt :slight_smile:

2 gillningar

Här snackar vi kreativitet.

https://www.youtube.com/shorts/7N0frs8T4Es

1 gillning