Allt som Apple presenterade den 15 september 2020 - Apple Watch Series 6, iPad Gen 8 & iPad Air med USB-C

bild

Varför skulle man göra det? Det är inte längre ett svenskt bolag, det har sitt säte i Luxemburg och gömmer undan sitt guld precis som alla andra bolag.

2 gillningar

Jag är också inne på att fundera på Apple Music. Dels retar jag mig på grundarna av Spotify och deras attityd och dels verkar One intressant. Jag har varit en inbiten Spotifymänniska men tycker inte bolaget med dess grundare lever upp till de nivåer som krävs för att man ska vara lojal med företaget. Gårdagen gnäll är ett bevis. Jag har större förståelse för de som gnäller över Apples 30%. Att Apple prissätter sina tjänster fritt i en marknadsekonomi är däremot inget att diskutera.

2 gillningar

Alltså jag förstår ju kritiken från Spotify - men att det skulle hota någons frihet mer än deras egen har jag svårt att tro. Det är så hög svansföring att det inte finns.

Men de kör fortfarande med gröna färger och det räcker för mig!

1 gillning

Men det är ju inte limegrön!

Ibland får man kompromissa!

Sa dom när Apple One skulle lanseras? “Coming this fall” men det är ju redan höst…

Apples tideräkning är alltid väldigt sen…

1 gillning

De är rätt små. Mätt min handled och fick att jag ska ha storlek 11. Max är 12 och jag tycker inte att jag har direkt grova handler

Jag har bestämt att jag drar till Emporia eller Väla och provar innan köp :smiley:

1 gillning

Varför finns inga bra poddspelare till windows, är ju så illa tvungen att använda det på jobbet :frowning:

Kollar du på apple.com så ser man ytterligare ett val av Apple One, där även 2 tb är med. Men då gäller det alla deras tjänster.

Har du inte med dig mobilen till jobbet?

1 gillning

Kör man Overcast kan man logga in här Overcast och lyssna på sina poddar i valfri webbläsare.

1 gillning

Självklart har jag mobilen med mig, men har lurarna kopplade till datorn och vill inte hoppa fram och tillbaka mellan. Okej, ja det kanske skulle kunna funka… :thinking:

Det kommer inte vara tillgängligt till oss svenskar.

Nej kom på det, ska bli intressant och se hur valen kommer bli när man behöver deras 2 tb.

Måste ju finnas något tillägg, det hade varit varit det logiska, men samtidigt, Apple är Apple trots allt.

Ja men precis, men tror dom förlorar på att inte erbjuda detta till alla lagringsutrymmen. Gränsen kan ju inte gå vid 200gb. Speciellt inte som Home Secure Video kräver 2 tb om man har fler kameror.

2 gillningar