Allt om Zlatan

Jag som varlig lite av Z-dissare blev omvänd efter senaste sejouren. Så detta var väldigt tråkigt.

1 gillning

Har svårt för att känna något alls inför detta EM. Tycker att det är en usel idé att sprida ut det över hela Europa – framför allt i dessa tider.

1 gillning

mmm… det är mycket märkligt. Nej de vill väl ha det som EU är ett land…

Om det var EU så skulle de inte arrangera matcher i St. Petersburg.

… jag sa inte det var prickfritt

1 gillning

Zlatan missar EM…karma.

:pleading_face::sob:

1 gillning

Simon Bank säger det bäst:

1 gillning

Alexander Isak försöker lugna oss genom att göra två mål första kvarten för Real Sociedad.

1 gillning
2 gillningar

Vi tackar Zlatan för hans insatser och hopppas vare sig han eller någon tjomme på SvFF kommer på den dåliga idén att han kanske skulle spela lite i landslaget...

3 gillningar

Det bestämmer bara gud, dvs han själv. Men det är väl föga troligt med tanke på hur risig han varit sista året. Han har ju inget kvar att bevisa. Hade lätt kunnat tänkt mig att han skulle lägga skorna på hyllan 2018 efter den hemska knäskadan i United, var definitivt säker på att han skulle sluta efter LA, men nej då han hittade en väg att ta sig tillbaka, men nu är det förmodligen finito även för gud himself.

Vad då han kan la stå i mål eller bara slå straffar... :wink:

1 gillning

Någon som kommer sakna Zlatan kan ju köpa detta...
Sportbladets bibel om Zlatan (aftonbladet.se)

Härlig sågning av Zlatan i dagens GP. :joy:

2 gillningar

Det var en bitter fjant det.

2 gillningar

Den typen av sågning visar på hur dålig koll man har på fotboll :stuck_out_tongue:

På samma sätt var diskussionen om hans vara eller incke vara i landslaget.
Självklart ska man ta ut en av världens 5 bästa anfallare (han var topp 1-3 under vissa år med) till truppen, annars begår man generalfel som förbundskapten.

Zlatan hade "oturen" att födas in mellan två generationer av bra svenska fotbollsspelare.
Han var lite för ung/inte på toppen innan Henke, Ljungberg, Linderoth och Källström var som bäst. Nu när Cajuste, Svanberg, Elanga, Kulusevski, Isak mfl börjar leverera är han för gammal.

3 gillningar

Nja, han har inte bidragit till landslaget i den omfattning som en "världsspelare" skulle kunna göra. Tror det beror på hans ego.

Hur är den omfattningen då menar du?

Det landet jag komma och tänka på som är närmast Sverige i kvalité med en världsstjärna, övriga spelare helt ok är Polen. Då har Sverige presterat bättre.

En match som verkligen visade på att en världsstjärna kan göra mycket men inte allt är Sverige - Portugal på Friends 2014 i VM-kvalet.

Portugal vann med 3-2, Ronalde gjorde 3 mål, Zlatan 2.
Skillnaden där var att någon enstaka av de övriga svenska spelarna hade platsat i Portugals trupp.

1 gillning