Allt om Zlatan

Here we go again:

1 gillning

Han skiter i alla utom sig själv, det vet vi redan. Detta är bara ett sätt att hålla hans “varumärke” uppe vid ytan, att med jämna mellanrum bumpa ämnet lite.

En sann fubbick.

Tror att han kan vara sugen på EM nästa sommar också nu när han är i form. Men det kan, som sagt, vara ett PR-trick.

Enig. Tror också det mest handlar om att pumpa varumärke. Sedan kan det ju ligga lite i det @Zop skriver, kul att vara kung i Sverige under EM.

Men de krav han ställer är ju löjliga. Att allt ska vara på hans villkor. Han är ju noll procent ledare. Lite som att låta Pogba bestämma över Franska landslaget…

1 gillning

En malmösupporter är ju inte LITE jävig i denna fråga :see_no_evil:.
Kolla på titlarna han har vunnit, i världens största lagsport. Klart som f*n han förstår vikten av laget, sedan att han utryker sig lite hårt är en annan femma.

Läs han senaste intervju med Niva, ger en del bra förklaringar (den @zop länkar till)

2 gillningar

Ganska mycket jävig, skulle jag kunna säga.

Men fortfarande, man behöver inte vara en raketforskare för att tydligt kunna se hur han fungerar. Han har ALLTID fungerat på exakt samma sätt, allt han säger och gör är för att premiera honom själv och hans eget varumärke. Allting. Det var länge sedan han var charmigt stöddig, Malmöitiskt kaxig. Nu är han en blek, syntetisk figur som motsvarar en narcissistisk VD med för stor fäbless för management by fear.

Numera alltid jaget före laget.

Här om dagen raljerade han på Twitter om att EA inte har tillåtelse att använda hans ansikte i FIFA-spelet:

Klart Zlatan ska spela, det lär dröja innan vi får uppleva en spelare av hans kaliber i det svanska landslaget. Visst är han divig och egoistisk men fotboll handlar om att vinna och då ska han naturligtvis vara med.

:kissing_heart:

image

2 gillningar

Han är fortfarande Sveriges bästa anfallare, bör vara med i landslaget.

Man kanske inte ska anklaga den som ska ta ut en för rasism… om man vill spela i laget.

Sen må han vara bäst, men jag tror jag läst att utan Zlatan har vi fler poäng än med Zlatan. Kan ha ändrats med senaste Nations League omgångarna.

I alla fall, man gör det som är bäst för laget, då tänker jag även på det som händer utanför planen.

Exakt så.

Det är inte bara det han påverkar på planen som har betydelse, även hans effekt utanför planen. Laget före jaget.

Absolut, och en spelare gör inget lag. Det finns en uppsjö av faktorer som påverkar hur ett lag presterar och en spelares person kan påverka väldigt mycket, både positivt och negativt.

Janne ringer Zlatan:

2 gillningar

Nu börjar det hända saker igen:

Skulle vara tråkigt om det stämmer. Låna ut landslaget åt ren PR för Zzz.

Är det inte lite typiskt svenskt att tycka att svenska landslaget är bättre utan en av världens bästa spelare?

Han har varit fenomenal i Serie A den här säsongen.

3 gillningar

men…är han en av världens bästa spelare fortfarande?
edit: Jag tycker det skulle vara roligare om han började spela för ett allsvenskan lag

Han ligger 4:a i skytteligan i Serie A – och då får man tänka på att han dessutom varit skadad till och från.

2 gillningar

äh… inte imponerad

Nja, det är ett lag som ska spela, inte en enskild stjärna. Och tyvärr har inte Z visat positiva ledartalanger. Har inte landslaget lägre poängsnitt med Z än utan? Som individuell fotbollsspelare är han dock bland de största.