Man kan behöva ladda bilen andra tider än mellan 23-05 ![]()
Du kommer lära känna bilen och laddningen och känna att det går hur bra som helst. Testa dig fram lite så får du snart koll på läget.
Sant.
Man kommer hem och maniskt startar allt som drar el i ren frustration. Jobbigt vara hemma.
Jag tror det sällan är problem, speciellt när jag har lastbalanseringen, men varje kväll vi drar på ugn och häll så pausas ju laddningen, men det är ju en kort stund som knappt påverkar ![]()
Försökte bara säga att det kan ju bli problem beroende på levnadsmönster och uppvärmning/uppvärmningsbehov.
Absolut. Men pausas din helt? Min sänker hastigheten.
Har samma och har dessutom effektkontroll aktiverad i Tibber, för att minska effektavgiften, utan att uppleva problem med oladdad bil.
Därmed inte sagt att det passar alla eller att jag lägger mig vilken storlek på säkring andra har. ![]()
Beror nog på om det sammanfaller med någon annan förbrukare ![]()
@xms67 Du får givetvis göra som du vill. ![]()
Nu har vi laddhybrid. Kanske kommer skjuta säkringarna som popcorn när vi skaffar elbil
.
Vi prioriterar ju olika saker. 100:- i månaden för ett väl fungerande elsystem, eller ett par påsar chips, några öl, en streamingtjänst eller extra plats på sitt icloud ja vi kör på det som vi tycker är viktigast såklart.
Är det push-to-open på laddluckan nu eller har det alltid varit? ![]()
![]()
Det har det alltid varit ![]()
Hur stänger man den då? ![]()
Den råkade åka upp några gånger när jag tvättade i förrgår och jag har ju knappen på kabeln så aldrig tänkt på det ![]()
Du vet att det finns ett tvättabilenläge? ![]()
Jo sett något sånt, kanske testa det nästa gång, men körde dogmode då sonen sov i bilen samtidigt ![]()
Billtvättläge slår på cirkulerande ventilation. Låser laddlucka. Förhindrar att torkarna går igång och lite annat. Då går bra att ha barn kvar i bilen, eller sitta kvar själv när du kör i in i automattvätt.
Jag har ju sett det men tänkte inte på det där och då. Vägrar maskintvätt men brukar åka på GDS vintertid och nu då när myggen är som galna här ![]()
Kan bara instämma. Mycket nöjd sen i somras ![]()
Mm man ser model Y precis överallt, ”Tesla-klubben” växer snabbt ![]()
Du köpte onekligen rätt år – det är en helt annan bil jämfört med första årsmodellerna.
De har verkligen ökat ute på vägarna, i alla fall i Stockholm.
Det verkar så, för den kritik som funnits märker jag inte av när jag kör. Visst, lite småstötig jämfört med Volvon om vägen är lite ojämn, men inget som man skriver hem om. Lika så ljudvolymen. Säkert inte bäst i klassen, men definitivt inget som andas budget.