Allt om politik i USA (2024–2025)

Jag tycker att det på sistone markant ökat inlägg på Facebook som uppenbarligen är från falska profiler/bottar, med ett syfte att sprida desinformation eller osämja. När jag läser kommentarer i olika sidor/grupper som jag följer så är det en stor skillnad i jämförelse med säg ett halvår sedan.

Jag har en publik Facebooksida för landskapsbilder som jag inte har lagt upp just något på över ett års tid. Med analytics så vet jag om att den huvudsakliga målgruppen är kvinnor över 65 år. Nu på sistone har jag fått flera nya följare om dagen av just den åldersgruppen. Klickar jag in på profilerna så ser de väldigt suspecta ut.

Det känns som att en koppling till att det är valår i USA inte är helt taget ur luften. Jag anar ryssar i mossen.....

Tyckte denna var intressant

Och Arizona har en abortlagstiftning från 1864…

Det intressanta är väl inte att dom har en gammal lag som ligger kvar, det är ju supervanligt i både Europa och USA, men att Arizonas högsta domstol beslutar att den faktiskt ska gälla.

Två amerikanska frågor som fortfarande är obegripliga för mig som svensk; abort och vapenkontroll.

2 gillningar

Jag läste lite mer om det. Tydligen så är lagtexten skriven av en person och väldigt anpassad mot Inbördeskriget.

Kommer DJT Trump Media under 30 USD idag månne. Man kan ju alltid hoppas :blush:

Trump sitter i rätten nu, hur det går får man se. Men man är orolig hur det går med Nato om han vinner:

Glasklart…

Som alltid från honom. Visa ord.

Mest fascinerad över att folk låter lura sig...

1 gillning

Det är skrämmande tyvärr.

Detta såg jag inte komma, intressant vad som händer :blush:

Först måsta man ju säga att USA:s rättssystem aldrig upphör att förvåna, så inte heller deras borgenssystem. I sak är det är klart intressant, vet man att Trump är en notorisk lögnare och bedragare(skulle du köpa en begagnad bil av honom?) så känns det här upplägget som ett fulländat pappersupplägg. Det är ord, det är luft och det är - skärmdumpar...

Det har varit på gång länge. Första signalerna kom ganska snabbt på Threads.

1 gillning

Där ser man. Det har jag missat

Spännade

2 gillningar

Trumps "sista" mail

Han bör sluta med metamfetamin eller vad det nu är han röker.

Hans mail ser väldigt professionella ut i alla fal. :grinning:

Ja det är skrämmande vad han kommer undan med i denna rättegången. En vanlig medborgare som uppfört sig som Trump hade suttit i fängelse redan, om inte annat för domstolstrots

1 gillning