Allt om politik i USA (2024–2025)

Vad hände med Pete Buttigieg?
Han var ju ändå rätt stor inför förra valet(?).

Han är transportminister och lär ha en snabb och vass tunga när de gäller dumheter från republikanska politiker.

1 gillning

Skulle han vara en kandidat till vice president då Kamal Harris verkar vara så impopulär?

Tror tyvärr att det är ett 'don't rock the boat'-val för demokraterna så dom ändrar ingenting. I de undersökningar jag sett har Kamala hyfsat stöd från demokrater men väldigt lågt stöd från republikaner.

I övrigt gillar jag Buttigieg, yngre och god energi. Dessutom är han ju närmare mitten än många andra populära demokrater vilket borde vara bra för att vinna val. Men en icke-spelare i detta valet tror jag. Inte en osannolik kandidat 2028 dock.

1 gillning

2 gillningar

Dags igen

1 gillning

Banne mig otroligt :grin:

Gör dom det här för att bromsa Bidens arbete?

Jag har gett upp att försöka förstå...

1 gillning

Däremot blir man extra mörkrädd efter man lyssnat på detta poddavsnitt. Och det är inte pga Ginna / Wilson och gänget

Jag är inte insatt i reglerna för hur extraval och sådant görs men tydligen är det så att den senaste som hoppade av (och gjorde det med omedelbar verkan) ersätts inte innan nästa ordinarie val i november)

1 gillning

Han har ett förvånansvärt stort behov av bekräftelse

Och idag ska 5 miljarder in. Svänger fort i hockey. :slight_smile:

Det går att ha åsikter om beloppet. Min åsikt är att det är en vettig princip att det ska svida för de "rika" om de döms till böter på samma sätt som för oss normala inkomsttagare.

1 gillning

Har man suttit och skrutit om hur rik man är samtidigt som man är oförskämd mot domstolen i fråga så blir beloppet därefter :blush:

2 gillningar

Vad händer om Trump eller Biden dör strax innan valet?

Tänkte inte på nått attentat utan mer att de är gamla och vore inte så förvånande om nån gick bort av naturliga skäl.

Flyttar man fram valet? Annars skulle ju andra sidan rimligtvis få ett övertag med en mer känd kandidat.

Det är komplicerat, som alltid i det landet när det kommer till politik. :smiley:

https://edition.cnn.com/2024/02/12/politics/presidential-candidate-race-drop-what-matters/index.html

Det är ju helt sjukt :rofl:

Det är faktiskt så att Trumps valkassa inte är lika stor som Bidens och kampanjen är bekymrad över det. Jag är dätemot inte bekymrad över det :blush:

3 gillningar

Vilken looser! :rofl:

Gold sneekers och biblar. Man kan förstå här att hans väljare inte har alla hästarna i stallet.