Japp, lite så det är för mig också, har fortfarande en lång backlog av spel på PS4 som jag inte har hunnit spela igenom. Tar 3-6 månader per spel för mig
Sony har inte ännu kommunicerat de svenska priserna på de två Playstation 5-modellerna men flera återförsäljare kommunicerar redan samstämmiga uppgifter.
4 990 kronor för PS5 utan Blu-Ray-spelare och 5 990 kronor med är de svenska priserna som flera återförsäljare har kommunicerat.
Först ut var Mediamarkt som dock tog bort det men Netonnet har kvar dem och det går att beställa den med Blu-Ray medan den digitala varianten numera endast har en bevakningsknapp på sig. CDON har till och med lagt ut banners för dem och även där är det 4 990 kronor respektive 5 990 kronor men liksom Netonnet är det endast den dyrare varianten som går att boka i detta nu.
Webhallen har dock fortfarande kvar sina temporära priser på 10 000 kronor.
Om priserna håller i sig har alltså Sony en lite tråkigare växelkurs än vad Microsoft har då Xbox Series X även den kostar 499 dollar precis som Playstation 5 gör i USA men i svenska kronor landar den bara på 5 695 kronor.
Stora delar lagras på PS5:an men har du köpt skivan måste den vara i för att spela. Yes du kan spela Blu-Ray på PS5an om du väljer den med fysiska skivor.
Anledningen till att jag förbokade den trots att den är dyrare och fulare är att de priserna kommer vara så frenetiskt höga på spel i början så jag planerar endast att köpa begagnad.
och @Esse
Det var ju bra att få reda på nu, lagom till att 5:an är på väg…. Men har jag drömt detta att PS4 inte spelar bluray/DVD, eller har det varit någon diskussion om det?