Allt om iPhone 18-serien

Tycker att de borde ha en färg som sticker ut lite (som orange eller tidigare lila eller grön) sedan borde de ha en silver och en svart.

Det skulle vara en rimlig strategi. Jag skulle även förstå om de inte har någon färgglad alls.

Ryktas att kamera kontroll appen blir förenklad, eller rent av försvinner:

Hoppas verkligen inte appen försvinner, blir svårt att ta bilder då! :rofl:

Fast den där knappen kan de gott och väl skippa. Det enda man använder den till är ju som snabbgenväg till kameran.

Ja verkligen, ta bort skiten!

Genuint nyfiken, varför stör ni er på en knapp? Bara avaktivera den? Hur startar ni kameran annars? Har man ahndksar på sig är det grytm att kunna öppna kameran enkelt och genom kameraknappen frigörs Actionknappen.

Är telefonen låst så kan man ju öppna via låsskärmen, är telefonen upplåst så är det u smidigt att bara trycka på kameraknappen så öppnas kameran. Men känns som rätt onödigt att en knapp ska ta upp utrymme innanför skalet av luren för den funktionen. Då kan jag lika gärna använda kontrolcenter eller öppna appen.

Kameraknappen är grymt bra. Den kan öppna kameraappen även om telefonen är låst. Tryck på knappen redan när du tar upp telefonen och den är redo att knäppa bilder innan du ens har hunnit sikta. Att bara trycka in det lätt ger fokus och exponeringslås, skitbra. Dom övriga funktionerna med att glida med fingret använder jag aldrig.

Har alltid stört mig på att behöva låsa upp och starta kameran på låskärmen.

Håller helt med här. Jag till och med använder knappens funktion ibland. Men lite för sällan för att få in den riktiga feelingen. Men skulle inte vilja att den försvann.

Ja absolut, men är jag i skidbacken som ett exempel måste jag stanna, ta av mig handskarna och ta ett kort istället för att bara slita upp den och foto. Vill jag ta ett snabbt kort startar jag kameran r edan när telefonen är på väg ut ur byxfickan som en ninja :ninja:

Tror inte heller den tar någon direkt plats på insidan, snart är väl alla knappar tyvärr också kapacitiva så då faller allt :slight_smile:

Om inte dom andra telefontillverkarna redan har kameraknapp, så kommer dom ha det inom ett år på sina flaggskeppstelefoner. Alla som vill visa att dom också är med på kameratåget.

Den som inte begriper sig på kameraknappen har aldrig använt en riktig kamera.

Är ju ändå en enorm skillnad på en riktig DSLR kameraknapp och knappen till iPhone.

Tar du bilder med appen? :joy:

Jag hatarkamera knappen så den är avstängd. Räcker att plocka telefon på bordet så kommer man åt den.

Ja, det är jätteirriterande när man ska ta upp telefonen och råkar komma åt kameraknappen. Knappen sticker ju inte ut som de andra knapparna. Det är både bra och dåligt. Jag har gjort så att jag har stängt av iOS-funktionen som låter en svepa igång kameran, och hoppas på så sätt kunna lära om.

Det måste vara dålig motorik i fingrarna om ni trycker så hårt att kameraappen öppnas av misstag bara ni tar i telefonen.

Eller fläskiga fingrar :sob:

Är ju ett större problem på 17PM, eftersom den väger ganska mycket måste man ju ta tag rejält i den, då nyper man åt såpass hårt att kameraknappen trycks in om man råkar ta tag i telefonen just där.

Fyfan vad smart!!!

här höll jag på att frysa ihjäl varje gång i Åre förra året när jag åkte längd!!!

Tack, jag hittar ut själv!!! :joy: