Allt om iPhone 15-serien

Det är ju en feature så här när kylan är på väg :grinning:

4 gillningar

Det innebär också att om du på Pro zoomar in 2.9x så blir det sämre kvalité än om du zoomar in 3.0x eftersom det i första läget är digital zoom och i andra läget optisk zoom. Samma på Pro Max men då 4.9x och 5.0x i mitt exempel.

Verkar dock som att 2.0x också ger bra bild då output blir 24mpix från 48mpix sensorn. Jag använder endast 1x, (2x) och 3x på min Pro.

3 gillningar

Kan vi ta det här igen, är det bara de fasta lägena som är optisk zoom? Så 1,5 eller 2,5 är digitalt zoom? Utifrån närmaste fast läge?

Sådär ja..

Ännu en anledning att inte köra BMW. :rofl:

1 gillning

Japp, 1x och 3x. Apple säger dock att 2x också är "optisk zoom-lik" i kvalitén då de tar "mittendelen" av 48mpix-bilden.

Här kan du läsa mer:

3 gillningar

Gissar att ditt exempel gäller 15 Pro, alltså inte 15 PM?

iPhone 15 är riktigt imponerande bra!

1 gillning

Japp, se föregående inlägg om Pro/Max.

@mrTravolta och 15 Plus väger bara 201 gram!, 20 gram mindre än MAX.

Ska aboslut klämma och känna en massa på Plus och MAX innan jag beställer.

Från sajten:
image

Apple bekräftar att det finns en bugg i iOS 17 som gör din nya iPhone 15 Pro lite för het under vissa förhållanden.

Det dröjde inte länge efter att Apples senaste telefoner landade i köpares händer innan de fick kritik för att de blev för varma. Apple var snabba med ett uttalande om att det varken berodde på den nya titanramen eller A17 Pro-chippet. Däremot så erkänner de att iOS 17 tillsammans med oturliga fenomen hos vissa appar och användare bidrar till en högre värmeutveckling.

Apple har nu meddelat att de jobbar på en uppdatering som ska fixa de varma telefonerna. Några av apparna som pekas ut som bidragande värmespridare är Instagram, Uber och spelet Asphalt 9. Meta ska ha uppdaterat Instagram redan för att försöka fixa problemet så det kan vara värt att kolla så att du har senaste versionen om du upplever att din telefon blir för varm. Det här gör du i App Store-appen, tryck på din profil till höger längst upp och scrolla ner till uppdateringar.

Via: Engadget

Så het :fire:

Hmm blir fel när jag länkar låten :laughing:

Skulle kört Spotify :stuck_out_tongue:

Trodde att vi var överens om att det bästa sättet att länka till musik är att använda Songwhip:

2 gillningar

Ingen play-knapp då ju =) Om man bara vill göra ett statement med en låt så att säga.

Blir inte mycket till statement med playknappen för de som använder en annan tjänst heller. :wink:

Jodå det ska funka utan konto, spelar den inte låten om du klickar på Play, tror den kör 10-15 sekunder.

Jag har blivit luuurad ååå

Skömt å sido, har fungerat förr

Just ja! Jag länkade "embedd" direkt från webspelaren istället för appen, då länkar det.

Men det där får ju la Apple fixa

1 gillning

Märklig bugg i morse. Haft ett stående alarm varje morgon och i morse var jag redan vaken när larmet gick igång. Problemet var att det var extremt lågt, så lågt att jag först inte ens hörde att det lät. Råkade snooza och när det ringde nästa gång var volymen normal igen.

Någon som varit med om det? Volyminställningen för larmet ser bra ut och har inte rörts senaste veckan.