Allt om iPhone 15-serien

Kan man förvänta sig att telefonerna börjar skeppas idag ?
Skärmavbild 2023-09-20 kl. 14.05.15

Nej. Imorgon börjar den stora vandringen från Holland med Expressfrakt. Borde få ett sms på eftermiddagen/kvällen.

Och bor man i Göteborg brukar den ta Eindhoven - Brussel - Köpenhamn - Göteborg under natten med DHL. :nerd_face:

3 gillningar

sjukt ändå , kommer till ”skåpen”


som står utanför lidl .. trodde inte de lev så ”dyra” saker till paketboxar

Fick v39 först men hoppas på fredag ändå😁

Sett på några reviews att skärmen är lite kurvad, borde man satsa på ett displayskydd som är lite välvt ? Svårt att veta innan man fått på caset om den kommer ta emot displayskyddet isåfall

Vart beställde du?

Beställde ifrån Tre :slight_smile:

Min ska komma med Early Bird vilket brukar betyda påsen hänger på dörrhandtaget 03:00. Hoppas verkligen inte att det blir så.

Kan ju bli en givande runda att åka efter Early Bird-bilen den dagen :smiley:

1 gillning

Fördelen då är att du även kan få på lördag om de missar fredag.

Men den kommer till jobbet så det ser jag inte som en fördel.

1 gillning

Du får jobba över.

Dags för ett samtal med chefen? :slight_smile:

2 gillningar

Det har jag växt ifrån.

Den dåren undviker jag att snacka med i onödan. Han är fortfarande tjurig sen han fick Apple fakturan. :joy:

AOD på en klocka absolut!

På en telefon är jag väldigt osäker kring syftet av AOD.

Möjligen att man skulle spara mer batteri av att ej behöva ”tända” displayen flera gånger, utan ser direkt på AOD om man ”missat” något

1 gillning

Hmm man kan ju plugga in USB-C minne och filma direkt mot det minnet. Lyssnade på Apple Insider podcast. Då bör man ju kunna det även på en med 128gb, fast med ett extra litet minne då

Det är kanske sant, jag har ju inte provat än :grinning::nerd_face:

1 gillning

Nu börjar jag bli lite sugen på att skaffa en ny Pro max. Funderar på att beställa nu innan fredag. Minns inte om priset höjs lite igen efter lansering. Brukar vara bäst innan den släppts, var så i alla fall när jag köpte min. (iPhone 12 Pro max) och fruns 14 pro max förra året.

Kollat lite videos och det känns som att det är tillräckligt stor skillnad från en 12 Pro max. Är nöjd med luren, men tycker att batteritiden börjar bli lite sämre, och skärmen är så ljussvag om man jämför med fruns 14 pro max. :slight_smile:
Verkar som att jag hittar billigast deal hos tre-.

Färgerna är ju det svåra. :slight_smile: Verkar som att det jag sett på videos är Titanium färgen riktigt nice, och även den svarta. Har en blå idag. foton på titan ser rätt ti5rsta ut, men video såg det nice ut...vad säger ni om färgerna?

3 gillningar

Leverans nu från Apple på 15 Pro Max 256Gb är 9 nov så beställ nu så har du runt en månad på dig att fundera lite…

Du kan ju förstås ha flax och kan hitta en Pro som nån har bokat fast ångrar sig.