Så är det nog…. Något som är ännu tråkigare
Status:
Denna order är ej levererad
Beräknad leverans:
Vecka 42-44 (senast uppdaterad 19 september kl 12:51)
Beställd 14.02..
Så är det nog…. Något som är ännu tråkigare
Status:
Denna order är ej levererad
Beräknad leverans:
Vecka 42-44 (senast uppdaterad 19 september kl 12:51)
Beställd 14.02..
Vart kan du handla med en knippe kontanter??
Beställer man hos Apple betalar man direkt och de finns ju de som väntat ett antal veckor tidigare. Inte heller så kul.
Funkar klockrent i de flesta elektronik butikerna, så att casha en iPhone är hur lätt som helst.
Funkar på NK också enligt nyheterna.
Jag har 97% sedan releasedagen.
Det märks, som alltid, när embargot går ut...
Blah blah blah, something something something about how most people don’t upgrade their phones every year, so we ought not review new ones based on year-over-year comparisons. But, I get a new iPhone every year. A lot of you probably do too. So let’s just lean into a direct comparison between the iPhones 15 Pro and last year’s 14 Pro. After just under a week testing them, with the iPhone 15 Pro Max as my primary, I’ve got four reasons to consider upgrading.
Nu vill jag ha den!
Vi har diskuterat detta om actionknappen(tror jag) i några olika trådar men intressant att läsa Grubers take
No matter what action you assign to the button, it activates with a long-press, but that long-press delay is pretty short — it’s just long enough to avoid accidental activations, and is short enough that it never feels slow.
Så vi kan fortsätta med att hävda att Apple vet hur man ska göra det på bästa sätt (Ja, det är skrivet en med stor dos ironi)
zero shutter lag
Detta läste jag först i ett inlägg från Halide. Väldigt intressant. Det kanske nämndes på keynoten men jag lyssnade/såg inte direkt allt.
Another significant improvement this year is a much-improved Portrait mode.
Bara det faktum att jag kan ändra fokus i efterhand på min 14 PM är suveränt.
Tror mer att det är ett NDA än ett embargo För den släpps ju på fredag
Går det inte att filma i 4K om man inte har 256 GB på Pro?
Jag har för mig att de lyckligt lottade som får hantera enheterna brukar benämna det som ett (informations) embargo.
NDA fungerar också
4K ProRes kräver 256 GB
Vanlig 4K utan ProRes ska gå
Embargo ser jag mer som ett handelsförbud.
NDA är ju mer ett informationsförbud eller yppandeförbud
em·bargo [‑bar´go] substantiv ~t ~n
• beslag, kvarstad; förbud mot handel med ett visst land
Okej, förstår inte skillnaden riktigt?
Det gäller 4K ProRes och går även med extern lagring trots endast 128 gb internt.
Om du inte vill pilla med hur färger och kontrast ska se ut i ett videoredigeringsprogram så lär du aldrig använda ProRes.
4K med Apples inställningar och filter fungerar med 128 gb internt
Det är troligen svengelska från min sida (på samma sätt som NDA också är svengelska )
De amerikanska skribenterna brukar kalla det för embargo.
Tack, tyckte det lät begränsat annars till och med för att vara Apple
Här är Gruber och jag helt överens. Mini R.I.P.
Tallying up my lens usage for the last year reiterates my gut feeling: my ideal hypothetical iPhone might be an iPhone 15 Pro Mini, even if that meant having only two camera lenses instead of three, if those two cameras were the same 0.5× ultra wide and 1× main cameras as the actual iPhone 15 Pro models.