Allt om iPhone 14-serien

Jag tänkte just påpeka det :slight_smile:

Fysik och funktion påverkar utseendet

Jag är hittills supernöjd med min, helt otroligt att den håller laddningen. :joy: Säger jag som kommer ifrån en XS Max med 84% batterihälsa haha.
Stör mig inte alls på flärpen där uppe, tycker den är skitcool med hur den interagerar med notifieringar och allt sånt.
Men smaken är ju som baken, alla tycker olika. :relaxed:
Det enda för mig är att jag behöver nytt simkort med 5G men tror dom skulle skicka ett i samband med denna telefonen…. Eller så kanske jag ska byta till e-sim. :thinking:
Sen behöver jag lära mig kameran med, känns lite knas men. :woman_shrugging:

1 gillning

Hur tung känns den? Tänker på främst Pro-modellerna.

Både Pro och Pro Max har gått upp i vikt med 2 gram från förra årets modell. Tror inte att man märker någon skillnad där. Möjligt att balansen ändrats lite i handen när kamerorna sticker ut längre.

Jag märker ingen skillnad från min 12 Pro Max.
Det är ju en stor tung mobil helt enkelt.:man_shrugging::joy:

1 gillning

Den är ju såklart tyngre än min förra men inget jag stör mig speciellt mycket på.
Men ja den är tung. :joy:

Det gäller att ha ett bälte på sig för att inte tappa byxorna. Stoppar man en Pro Max i shortsfickan på sommaren så har man snart shortsen nere vid knäna.

Fast jag ska inte klaga. För kvinnor brukar det vara hopplöst att hitta stora byxfickor (om det finns fickor över huvud taget).

2 gillningar

Ja nej jag har inga fickor, blir i ziphoodiens fickor för min del eller i handen. :joy:
Behöver köpa en väska typ för bara telefonen känner jag.

1 gillning

Jag gillar Face ID skarpt, men flärpen stör mig likväl.

1 gillning

Min 12-åriga dotter har en mobiltelefon på 6.4 tum, i ett rätt stort skal. I många av hennes byxfickor går den bara ner typ halvvägs, om ens alls. Enbart i mysbyxor rymmer hon den i fickorna helt och hållet. Vilket gör mig rätt nervös. Rätt många byxor för tjejer och kvinnor har enbart fejkfickor. Antagligen för att kunna tillgodose en mer slimmad passform. Det är galet!

2 gillningar

Det är sjukt att det är så.
Har jag jeans får jag ha telefonen i bakfickan. :melting_face:

1 gillning

Senaste tiden har dock modet för jeans vänt och det är mer vida och högre midja. Dottern har inga åtsittande jeans i sin garderob.

2 gillningar

Ja det blir säkert bättre med tiden, eller så får man börja köpa herrbyxor haha.

Tycker det här med att ha mobilen i bakfickan har annamats av killar också, även om vi har större fickor. Varför vet jag inte men kan killgissa att det inte är snyggt med stor mobil i framfickan

1 gillning

senaste gången jag hade det (telefonen i bakfickan) så hade jag en USB-sticka i samma ficka... Det gick inte bra

Jag är så gammal att jag kommer ihåg förra gången som modet svängde

1 gillning

Aj då! Ja då kan det gå illa.
Har den mest i tjocktröjfickor numera eller mysbrallor om jag är hemma… då går det ju fast den förra hade en tendens att glida ur så ja. :roll_eyes:
Men tror på en mindre väska för bara telefon och plånbok, får vara lösningen så länge.

Måste säga att skärmen på 14 Pro Max är klart mycket bättre än 12 Pro Max som jag kommer ifrån.
Kommer på mig själv att bara sitta och stirra medans jag njuter. :star_struck::joy:

4 gillningar

Jag upplever en skillnad mot 13 Pro Max också men är inte säker på att jag bara inbillar mig :slight_smile:

1 gillning

Kommer göra mycket ondare om man lyckas tappa telefonen i ansiktet insåg jag nu, det har ju hänt några gånger. :joy:

1 gillning