Apple ser ut att släppa taget om stora funktionssläpp nästa år och i stället putsa på allt som redan finns. Enligt Bloomberg arbetar de på ett mer stabilt iOS 27 där utvecklarna rensar bort onödig kod, fixar buggar och förbättrar hastighet och batteritid. Målet är att uppdateringen ska kännas lika genomarbetad som klassiska macOS Snow Leopard, samtidigt som systemet förbereds inför kommande vikbara iPhones.
Men några funktioner ryktas det ändå om. Apple planerar nya AI-funktioner, bland annat ett hälsosystem med smart analys, en förbättrad Siri och ett AI-drivet webbsök. Apple ska även lägga till förbättringar för företag och små justeringar av Liquid Glass-designen.
Rätt vanligt att detta sker, flera gånger har Apple behövt fixa buggar efter ett sådant här fiasko som det nu blev med iOS 26! Var det inte typ samma efter dem släppte iOS 7?
Fast vad är det som inte fungerar? Jag som i princip bor i min mobil har inte upplevt något strul. Visst, småsaker händer ibland men det sker lika ofta på min Windows-dator på jobbet.
vanligt vet ja inte men de har ju hänt , har själv inget problem med 26 , o ja bor ju i mobilen , men de klart de kommer nya saker oxå de gör de ju alltid
Det har ju varit väldigt mycket buggar sedan iOS 26 släpptes till allmänheten! Inte först nu så börjar det bli stabilt! Och det är ju rätt risigt av ett stort bolag som Apple att inte kunna leverera stabilare mjukvara en så! Och det har hänt tidigare år att dem varit tvungna att satsa på att lösa buggar mer en nya funktioner och design!
Det är väl dock ett ickeproblem med iOS26 och de nya telefonerna? Har ju förvisso inte testat iOS26 på nån äldre enhet än min 17 PM så det kanske är ett större problem på äldre telefoner, men jag upplever att 17PM med 26.1 är en riktig best när det kommer till batteri.
Jo, det vill nog de flesta ha. Fast jag tänker att det ju inte är något som säljer. Det går liksom inte att visa upp en sån produkt. Och en tech-youtuber har ju svårt att göra en cool video om det. Så Apple måste ju också leverera nya funktioner för att inte hamna på efterkälken.
Att What’s app är Meta istf MS gör det väl ännu mer sannolikt att det inte är Apples problem. Även om jag inte märkt något problem med WA. Använder det dock bara inom älgjaktlagen.
Jag har dock inga ms eller Google-appar på min lur.