Allt om HomePod Mini

Njae enligt detta så är kravet ATV 4 4K

Jag läste där men det är nog främst för möjligheten till ”home theater audio”. Det är dock inget som går med HomePod minis ändå och framför allt, jag har haft settingen för två veckor sedan när jag fick mina HomePod minis.

Nu är den där dock inte längre.

Testade med dotterns ATV 4 och flyttade den till vardagsrummet för att se om det fungerar med mina HomePods. Ingen inställning alls för default ljudutgång.

Stort tack för ditt test, tydligt att det inte går för dig heller.

Men, jag VET att jag körde detta tidigare. Minns specifikt hur jag jämförde ljudbilden mellan att köra på dessa HomePods kontra ljudet från våra vanliga högtalare. Sambon minns det också väl, vi kollade på ett djurprogram vid tillfället. Så det är verkligen 100% säkert att vi hade denna möjligheten då. Settingen på bilden ovan hade jag i min AppleTV innan, 100%.

Men, jag kollade när tvOS 14.3 släpptes och det var 14/12. Jag fick mina HomePods efter det och dessa HomePods fick sin egen 14.3-uppdatering så fort de kopplades in men däremot så kan jag inte ta gift på att jag hade tvOS 14.3 vid tillfället, detta då jag uppdaterar mina AppleTVs manuellt och inte automatiskt. Så, det kanske kan vara så att Apple har strypt möjligheten i tvOS 14.3 men att det fungerade i 14.2…det är det enda jag kan komma på, fast jag inte är säker på att jag körde just 14.2 då.

Sannolikheten att någon här har två HomePods, en AppleTV med tvOS 14.2 är väl ganska liten :frowning:

Btw @anon29666066, hur lyser dina upp när du spelar upp ljud? Se mina bilder ovan.

Inte alls. Det är skillnad mellan dom.

Den sidan hade jag sett tidigare och där beskrivs tyvärr inget om detta. Jag menar alltså att ena HomePod lyser mer än den andra vid uppspelning i ett stereopar.

Du frågade om mina lyser upp när jag spelar musik och svaret är…inte alls.

Jag frågade iofs hur de lös och inte om, då jag tidigare pekade på mina bilder några inlägg upp men det spelar ingen roll då dina märkligt nog inte lyser alls då :smiley:

Va? Hur tycker du jag ska svara på en fråga du vet svaret på eftersom du redan läst sidan jag länkade till. Snurrigt värre. :smile:

Fast på sidan du länkade till står det ”White pulsing light” när de spelar musik och då är det ännu mer förvirrande om dina inte lyser upp alls.

För att jag har inte HomePod Mini utan HomePod. @zinned verkar har missförstått tidigare i tråden att jag har sådana.

1 gillning

Korrekt, jag hade fått uppfattningen att du hade HomePod minis. Du har dock inte riktigt förstått min enkla fråga, nog därför det blev snurrigt :slight_smile:

Oavsett så beskriver länken ingenting om ljuset jag har på mitt stereopar vid ljuduppspelning. Som bilderna jag har refererat till ett par gånger så diffar ljuset mellan de två HomePod mini, vilket jag var nyfiken på.

Dina standard HomePods lyser alltså inte alls vid ljuduppspelning.

Helt rätt jag har inga Mini och har aldrig påstått det heller :grin:
Förstår din fråga till 100% men kan omöjligen svara på den eftersom jag inte har några Mini för jämförelse :grin:
Mycket riktigt HomePod lyser inte när man spelar musik utan lyser bara när man interagerar med dom.

Men en kvalificerad killgissning kan jag ge dig. När jag interagerar med mina HomePods så lyser en starkare och jag har dragit slutsatsen att det är den dominanta som lyser starkast. Dvs att en HomePod är master och den andra slave.

Det kan du mycket väl ha rätt i, jag var mest nyfiken på hur det såg ut hos andra och om någon kanske direkt visste :slight_smile:

Här kommer en liten bubblare!

6 gillningar

Lysande Thor, alldeles lysande :clap: :clap: :clap:

1 gillning

Tycker det är lite roligt med alla som fått sina HomePod mini och är så lyriska över ljudet och kunna tappa med telefonen, precis som det är något nytt.

Ljudmässigt är det den ju inget jämfört med storebror. :joy::joy:

1 gillning

Det tror jag inte att en enda person här har påstått :slight_smile:

Det den är jämfört med storebror är en fjärdedel av priset.

En tredjedel.