Allt om HomePod Mini

Eller be Siri spela upp om man har Apple Music.

Ja men för att det ska fungera måste man först köra Handoff till Minin sången tar över uppspelningen från telefonen.
Gör man inte det utan bara använder AirPlay och enheten finns inte i närheten går det inte.

Det är ju bara säga Hey Siri play XXX by XXX. Behöver inte nån handoff för det :smiley:

Ja om barnen kan engelska vill säga. Jag tycker det är enklare att starta på telefonen och lägga den mot Minin så förs det över.

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

Beställde 2 nu, ska sälja av 3 symfonisk så blir de 2 till sen.

Nån som annars vill byta HomePod mot symfonisk?

Btw är det bluetooth på HomePod mini?

Ingen bluetooth

Hur är 2 st mini som stereo par till tv? Har i dag en sonos playbar men sugen att ersätta även den isåfall om det låter bra?

Finns de någon fäste för att sätta den vid tv? Har ingen tv bänk

1 gillning

Och hur har du tänkt att få ljudet från Tv’n till HomePod Mini?

Nu vet jag inte vad du har för soundbar men när vanliga HomePod inte slår ljudmässigt denna. Prisutveckling på LG SJ9 - Hitta bästa priset
Så betvivlar jag att HomePod Mini låter bättre än andra sämre soundbar

Apple TV till HomePod :slight_smile:

Har sonos playbar

Sonos låter bättre

2 gillningar

Provade lite snabbt igår kväll med tv / film ljud med mina HomePods mini ihop med min nya HomeSub, och satan va bra det är!

1 gillning

HomePods mini i stereo och sedan AirPort express där jag kopplat in en valfri subwoofer.

2 gillningar

Vad blev det?

Det säger du bara för att du vill inte ha fel :rofl:

Det blev en beg Evo E10 Subwoofer för 500kr :slight_smile:

2 gillningar

Jag är inte riktigt med på hur du har kopplat och ställt in detta :slight_smile:

Du spelar upp från en ATV, i vilken du har dina HomePods som default audio output. Hur får du bas-kanalen till subben? Och omvandlar en ATV en 5.1/7.1-slinga till en 2.1-slinga då på något sätt?

Är väl bara att köra AirPlay till mini och via en AirPort express till basen som jag fattat det.

Apple TV → HomePods mini i stereo → AirPort express som jag då har kopplat till en subwoofer med RCA till aux :slight_smile:

Alltså väljer jag att gruppera HomePods mini med basen via AirPlay 2

Allt funkar bra utan fördröjning.

1 gillning