Marvel och Star Wars lockar inte heller?
Nej faktiskt inte.
Är bara Batman som lockar när det kommer till superhjältar eller antihjältar som Deadpool osv.
Star Wars har aldrig riktigt satt sig, fantasy i rymden som går för långt ifrån en viss realism gör mig hjärntrött.
Suck…
Jag har faktiskt sett de flesta ändå.
Påkostat och välproducerat men väldigt lättglömt
Nja det beror på. Vissa är bättre än andra men jag får säga att slutet på Infinity och Endgame är lysande. Guardians och Captain Marvel är bra med
När de gör filmer med 17 års gränsen blir de oftast bäst.
”Logan” älskar jag!
Samtidigt förstår jag varför de inte satsar på mörkare och för en vuxnare publik.
De drar ju in någon miljard på den yngre publiken.
Verkar som vi fått ett svenskt datum och pris nu. 15/9 släpps det. 69kr per månad eller 689 per år.
Äntligen
15 September är datumet det handlar om. Först var det sagt att det skulle komma under sommaren och vi är många som väntar.
69 kronor kostar prenumeration, vilket är väldigt överkomligt för att komma åt Disneys hela katalog av filmer och serier. Vilket inte innebär bara Disney-produktioner utan även övriga serier de äger rättigheterna till så som Star Wars och The Simpsons.
Disney+ Sverige har nu ett Instagram konto som dom börjat pusha för inför lanseringen. Fick även mail igår om att följa dom i sociala medier.
Själv är jag inte så taggad men dottern är.
Gina Carano förtjänar en egen spinoff.
Börjat få reklam för det också eftersom jag har ett konto hos Marvel.
Från sajten:
The Mandalorian säsong 2 släpps ett par månader efter Disney+ kommit till Sverige.
Serien med Mando och Baby Yoda kommer tillbaka för en andra omgång i oktober medan Disney+ planeras att släppas någon gång under sommaren.
Vidare pratar Disney redan om fler säsonger av The Mandalorian och även eventuella serier baserat på karaktärer från serien.
Iger pretty much confirms there will be more seasons of Mando after the second, adds there's a "possibility of taking those characters [in Mando] in their own directions." Spinoffs?
— Julia Alexander (@loudmouthjulia) February 4, 2020
Iger i Tweeten ovan är Bob Iger, VD för Disney.
Från sajten:
I vad som kan ses som coronaviruset senaste skörd så har Disney valt att ställa in sin releasefest för Disney+ i Europa.
Den kommande helgen var tänkt att firas in i London, Disney planerade att 5 mars “celebrate the European launch of Disney+” med exklusiva presentation av deras innehållsskapare och en hel del “hemliga” gäster var planerade.
Men i rädslan för coronaviruset väljer nu Disney att ställa in festen och kommer att lägga krutet på sociala medier. Dock kommer några få utvalda journalister på fredag få tjänsten uppvisad via stream.
Disneys uttalande:
“Due to a number of media attendee cancellations and increasing concerns at the prospect of traveling internationally at this time, we have decided to cancel our Disney+ launch events scheduled to take place on Thursday and Friday.”
Via: Deadline
Det här med att Sverige inte tillhör Europa i detta fall. Why?
Däremot tillhör Storbritannien fortfarande Europa efter Brexit.
Det är ju rätt så många stater i Europa som inte är medlemmar i EU.
Inte om du frågar britterna eller amerikanarna.
Lyssnar på många amerikanska poddar och där säger dom ofta “United Kingdom and Europe”