Allt om ChatGPT

För mig prickade den rätt, men flera användare på X säger att minnet ibland inte levererar, så du har en poäng. OpenAI kanske behöver trimma in det bättre. :slight_smile:

1 gillning

Lite kluven. Jag fattar att OpenAI behöver få in kapital, men annonser känns mer som Meta och Google för mig.

Man måste få in pengar och känns som man börjar halka efter. Försökte lösa en grej i Azure häromdagen men ChatGpt hallucinerade för mycket så gick tillbaka till Claude.
Använder Claude eller Gemini i det dagliga jobbet.

2 gillningar

Inte bara lite pengar heller, en satans massa!

1 gillning

OpenAI fick in betydligt mer pengar 2025 än 2024. Nu står det inte hur mycket utgifter de hade, men det är ju inte direkt så att penningkranen in till bolaget är avstängd i alla fall.

Ser man tillbaka på hur det gick 2025 så borde man med en omsättning på 20 miljarder dollar gått back ungefär 60 miljarder dollar.

Det börjar bli en viss tillnyktring inom AI, investerare börjar räkna på affären:

1 gillning

Codex har fått ett uppsving i ChatGPT.

Jag har provat Codex, och trots att jag har rätt bra koll på teknik kan jag inte skriva en enda rad kod.

Det tog runt två timmar, sen hade jag en egen app på mobilen. Jag pratade med GPT och den fixade Swift-koden. Den har också en känsla för vad som är snyggt, så man behöver inte ge instruktioner på detaljnivå.

Man behöver inte ladda upp till App Store eller TestFlight, det räckte att slå på utvecklarläget i iOS och ansluta mobilen till Macen, så dök appen upp på iPhonen.

Imponerande och rätt kul. =)

5 gillningar

Apple verkar också tycka att det är coolt, för i Xcode 26.3 finns nu stöd för AI-agenter.

1 gillning

Intressant.

Då behöver jag bara en idé till app

Hoppla SVT :joy:

9 gillningar

Jag har en del olika chattar nu i olika ämnen. Kan man sortera dem på något sätt? Typ mappar.

Älskar transparensen från SVT. Först nyheten, sen instruktionen till ChatGPT om hur den ska skrivas om. Nästa steg är väl att de publicerar hela prompten: "Skriv med lagom allvarlig ton, undvik panik, 500 ord max." :slight_smile:

Nytt projekt?

Det är inga vattentäta skott emellan. GPT ser allt från huvudprompten.

Tack då ska jag prova det.

1 gillning

Journalister har tappat sin värdighet.

Det här verkar ju rätt nice. Största problemet med OpenClaw är att driftkostnaden kan dra iväg rejält, då den inte är månadsbaserad som vanliga ChatGPT är, utan rörlig. Hoppas att det inte innebär att OpenClaw läggs ner.

Ett sidospår? Är det någon som provar Meta AI?

Jag undviker det, trots att det dyker upp varje gång jag kör Messenger

Är det någon mening att utbilda sig till programmerare i dag? Jag tror inte det...

Prova själv. Ladda ner Codex och beskriv vilken app du vill ha. Sätt den på “Extra High”, skriv en prompt och gå och hämta kaffe.

https://openai.com/sv-SE/codex/

Övertygad om att det alltid kommer att behövas människor som förstår koden och har en helhetssyn på företagens system även om de kommer att bli färre.

Just appar kanske är annorlunda :man_shrugging:t2:

1 gillning