Allt om att ladda elbil

Hade jag haft en privat bil och kört den i tjänsten hade jag fått rejält med ersättning. Det är för mig inte aktuellt just nu iallafall.

Jag har hört om rövar historier om folk som köper en total skitbil och kör den i tjänsten (25kr/milen) och när den pajjar köper de en ny bara.
För mig skulle det röra sig om i rundaslängar 250-300k om året.
Så kanske en privat leasing bil med ingen mil begränsning skulle vara något för mig framöver.

1 gillning

En sak jag tror de flesta missar att förstå med denna arbetsituation när man ligger ute i tjänsten 5 dagar i veckan är att man faktiskt måste vara noga med arbetstiderna. Jag förstår många kanske det låter dumt att man inte snabbladdar 30min innan man kommer till hotellet.
Men det är extremt viktigt att hålla sig till arbetstider när man jobbar som jag gör. Det är väldigt lätt att börja glida med tiderna och komma till hotellet 19-20 eller kanske 21 på kvällen. Det blir efter några veckor väldigt slitigt.
Och dessutom är de flesta projekt jag jobbat med utan betald övertid. Så varför ska jag gebort min tid till arbetsgivaren. För de förväntar sig inte det heller.

7 gillningar

På många sätt kan jag förstå det du skriver och det låter klokt. Men en halvtimme på en snabbladdare låter inte som ett stort ingrepp särskilt om det underlättar annat? Priset jämför med hotellens laddare vet jag inte.

Brukar också ladda på hotellen när jag är iväg. Kanske är dyrt men det är en service dom erbjuder som är valfri.

Om vi förutsätter att man går back på hotellladdningen om man ersätts med 9,50 kr/mil har man i det läget alltså att välja mellan att bjuda på sin tid eller bjuda på sina pengar?

jag överdrev lite där. Självklart om jag har annat för mig på kvällen och det finns snabbladdare där så använder jag det.
Policyn vi har är att vi ska vara vid hotellet senast 17:30. Det låter som en konstig policy och den är inte skriven i sten. Men det är en riktlinje och finns där för att det är just väldigt lätt att snubbla in i: Ah jag åker till nästa stad ikväll så sparar jag lite tid i morgon.

1 gillning

ja det blir tyvärr lite så.

Det låter som att ni har väldigt konstiga avtal. Hoppas för din skull att du tjänar ordentligt iallafall.

jag tycker vi har väldigt bra avtal förutom en just tjänstebilar

1 gillning