Allt om att ladda elbil (2022–2023)

Man klickar på den lilla gubben uppe till höger i appen. Sedan lootbox

Hmm , det finns inte hos mig
I inboxen finns bara meddelande om ”välkommen till nya inboxen” och 30 dagars connectivty trial

Skumt

1 gillning

Tryck på Redeem längst ner till höger.

1 gillning

Fan trött jag blir på mig själv. Tusen tack!!

1 gillning

Jag såg i en lokalblaska att Mantorp tydligen fått ett gäng också. Dock "bara" 40 laddare.

Finns någon indikering i Polestar 2 som visar om den förvärmer batteriet inför ett laddstop, har googlat men hittar inget.

Nej, men den gör det om det behövs och man satt en laddare som destination.

Samt att laddaren stödjs.

Ja annars känns det knas. :slight_smile:

1 gillning

Ni som åker Kia EV6, finns det något sätt man kan få den att ladda fullt från start istället för att mesa sig runt 76kw?


Kan Laddmax vara Sveriges minsta laddnätverk? En snabbladdare i Vemdalen och en destinationsladdare i Piteå

1 gillning

Någon som parkerat i P-Hus Öresund i Malmö och kan säga något om beläggningen? Finns 26 platser med laddning.

Har hört att det finns ett par platser med ladd där också. :rofl::rofl:

Lysande video från @cgullin som alltid. :+1:

6 gillningar

Laddaladdaladda

7 gillningar

Är det någon som laddar med Zaptec Go eller Easee och kör ladtbalansering via Tibber Pulse, går detta göra utan att ha Tibber som elleverantör?
Tibber är ju lite snål med historiken via Pulse när man inte köper elen av dem så tvivlar på att detta ens är möjligt.
Jag kan ju inte få svar förrän på måndag och dit är det lång tid :joy:

Jag köpte en Pulse och kopplade in i väntan på att bytet till Tibber skulle slå igenom och det fungerade med lastbalansering även innan avtalet drog igång.

Så det fungerar i alla fall om man är på väg att bli kund.

1 gillning

Ska du köpa elbil i helgen? :joy::joy:

Det låter ändå positivt, jag tror inte de gör någon skillnad på blivande kund och icke-kund :smiley:

Vilken box kör du? :slight_smile: