Allt om att ladda elbil (2022–2023)

Ah! Okej, tack :joy:

Har du inga laddstationer i närheten som Elli har stöd för? Tesla är ju inte billigast direkt. :slight_smile:

Har en, den övre här:

Ah nä, den får du bara 11kW på. Om den nu inte är på 10m gångavstånd typ då kan man ju belamra den. :rofl:

En 11kW har jag gratis på jobbet men det tar ju lite väl lång tid :sweat_smile: Så Teslas får det bli, tills BRF:en får upp laddare :roll_eyes:

1 gillning

men... 11kW... på jobbet...gratis?...
Vad missar jag här.... om du jobbar 8 timmar så...står den ju och laddar..och du får mer än fullt.

Det finns bara två uttag och får inte stå där hela dagen, så behöver flytta bilen vid lunch. Sen har sambon bilen för det mesta och hon kan inte ladda där tyvärr..

aha. Men ändå. Står du 4timmar så får du in 44kWh (med lite förlust etcetc) det är ganska bra. Det är väl mer än halva batteriet på din MG5?

Det stämmer rätt bra, men jag kör nästan uteslutande firmabilen och hon har den privata. De gånger jag kör bilen laddar jag ju såklart på jobbet. Tesla blir mest för att få mer lite snabbare, innan en resa och särskilt nu i början innan man fått in rutin på hur man ska tänka med allt :slight_smile:

1 gillning

Tänk bara på att Teslas kablar är korta så du kan behöva ställa dig avigt till för att komma åt med Mg5:an som har porten i fronten.

1 gillning

Du skulle ha sett hur en Audi parkerat vid en Teslaladdare, till höger om den upp på en gräsmatta/snödriva.
Teslas kablar är verkligen korta.

2 gillningar

Det var därför gud uppfann Quatro.

Inte riktigt samma för mig men lite touch av gräs fick den allt.




Ungefär 1 meter längre på Tesla SuC V4.

1 gillning

Varför har inte alla bilar laddluckan mitt bak?

1 gillning

I bagageluckan?

Ja. Vilken volym kan gå åt för att få in kontakten ? 3dm3?

Vad gör man inte för att inte stå i vägen :grin:

2 gillningar

Varför står laddstolparna som dom gör och inte är "pull throughs" som t.ex. pumpen på macken, spelar ingen roll vart hålet för bränslet är på bilen

1 gillning

De har löst det med de nya.

4 gillningar

Man ska kunna göra om dessa kredit till SuC km

....hur?

Hur hittar man loot boxen i appen?
Hämtade ut en Y förra veckan och enligt tesla skulle man få 5000km fri SuC laddning