Allt om att ladda elbil (2022–2023)

Ja enl. InCharge ingår nu i Volkswagens laddningstjänst We Charge - Elbilen

Tror dock att det kan behövas laddkortet. Det har inte kommit hem än.

1 gillning

Gryyyyym station ! Kiosk och toaletter. Helt fantastiskt men lite dyrt. (Laddar oftast hemma)

Nu har Elli Charging (och övriga VW-appar antar jag) höjt sina priser. Verkar dock bara vara för nya konton, jag ser fortfarande gamla priser på mitt konto :slight_smile:

Nya priser för Highway:
165kr/mån (ist för 129kr)
3,30kr/kWh hos Ionity (ist för 3,15kr/kWh)
4,95kr/kWh för DC hos partners (ist för 3,90kr/kWh)
4,30kr/kWh för AC hos partners (ist för 3,40kr/kWh)

1 gillning

Fortfarande sjukt billigt i jämförelse!

Japp, svårt att inte rekommendera när man kollar på övriga alternativ! Tack alla ni som köper bilar från VW så dom kan fixa billig* el till mig <3

  • i relation till vad det hade kostat annars att ladda publikt....

får hoppas de priserna inte ändras på det året man har Elli.

Man har väl garanti på priserna man tecknade på?

Nej, någon sådan finns inte. Däremot så kan man säga upp abonnemanget om dom ändrar priserna även om man har bindningstid kvar. Gissar att det är därför dom gör på det viset.

1 gillning

Så hur har de med laddare/laddnätverk norr om Sthlm?

2 gillningar

Jag har haft gratis abonnemang för IONITY ett år nu, men nu har det löpt ut. Är Elli det man ska satsa på. Jag har haft via KIA charge.

Jag har än så länge inte sett någon bättre deal än Elli. kia kan säkert erbjuda en förlängning men då blir det antagligen bara bra pris hos Ionity. Elli öppnar ju upp så man inte behöver stå å köa hos Ionity för att få bra pris :slight_smile:

1 gillning

Bilen innan hade parkerat lite sådär och eftersom jag har ladd porten på ”fel sida” så fick de bli såhär :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Visste inte att Eways har en prenumerationsmodell, någon som har en aning vad detta är? :rofl:

Jag fick också ett sådant mail. Ingen prenumeration vad jag känner till, men har laddkort från Kraftringen genom dom.

Ok, har mailat och frågat vad det är.

Var ett misstag från Eways, man kommer inte bli debiterad något.

3 gillningar

Och nu kom ett officiellt mail om det.

Ursäkter är inge ursäkter om de inte inkluderar en trisslott – känt djungelordpsråk.

3 gillningar

Eller en Snickers. :joy::joy: