Allt om Amazon i Sverige

Där ser du, du lärde dig något av gårdagen. Vem hade trott att du skulle leda mobben. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Har bytt namn nu!

1 gillning

Haha! Eller hur! Jag lär mig fort! :joy:

1 gillning

99mac kan idag först i Sverige avslöja att de öppnar dörrarna 30 september:

3 gillningar

Avslöja & avslöja, när man avslutar med att om allt går enligt plan. :rofl::rofl::rofl::rofl:

Det gäller ju att gardera sig. :rofl::rofl::rofl::rofl:

30 september är enligt plan. Men allt kan hända.

Precis och då är ju ditt “avslöjande” inte korrekt. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Suck.

2 gillningar

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Från sajten:
image

Amazon-nyheterna haglar tätt och nu kan vi berätta att planen är att öppna den 30 september.

Enligt källor till vår systersajt 99mac.se kommer Amazon sparka igång den svenska verksamheten sista dagen i september. Det går i linje i tidigare spekulationer att man kommer öppna upp lagom till Black Friday eller Amazon Prime Day. Black Friday är som bekant i slutet av november så det är en bit bort medan det antas att Amazon kommer köra igång årets Prime Day precis i början av oktober, antagligen den 5 oktober.

Enligt samma källa kan igångkörandet bli något försenat om inte allt är på plats vilket fortfarande ger en viss marginal till den 5 oktober.

Sedan tidigare vet vi att Amazon.se kommer använda de tyska lagerhubbarna samt hyra in sig på ett lager i Eskilstuna.

PostNord kommer stå för leveranserna.

1 gillning

Var snäll mot Scoop-Marcus nu!

3 gillningar

Jag är alltid snäll. skulle bara se om han ville posta ett screenshot på messet från polaren Jeff. :rofl::rofl::rofl:

Hehe, skulle inte förvåna mig, två megakapitalister var sin sida Sollentuna centrum.

1 gillning

Bra att e-handeln får stark konkurrens men själv har jag aldrig tyckt om Amazon. Tycker att deras butik är rörig.

Hoppas att deras varor blir listade på Prisjakt. Det är där min e-handel brukar börja. :slight_smile:

3 gillningar

Jag skriver under på allt. Fördelen med Amazon, som det varit nu med .de .uk och.com är utbudet. Om vi får in det i Sverige så köper jag deras röriga hemsida. Kanske kan kräsna svenska kunder hjälpa dem en bit på vägen mot bättre design?

2 gillningar

Är väldigt kluven till att Amazon ska komma hit när dom speciellt inte spelar under samma regler som alla andra näthandlare.

Jag förstod aldrig varför serverhallar skulle generera några jobb överhuvudtaget, vad behövs, vaktmästare och säkerhetspersonal?

Vi tar upp det i podden också: Teknikintervjun: Vill vi verkligen ha Amazon i Sverige? | Teknikveckan

Nja lite mer, men visst är det så.

Man får väl tänka också att lokala marknaden får lite stimulans underbygget.

Serverhallar behöver en hel del underhåll, inte bara städning av golv, massor med elprylar i ställverk exempelvis.

Yes, en tekniker eller två bör man ju också ha :slight_smile: