Allt om Amazon i Sverige

Jag har ca 10 beställningar senaste två månaderna från Amazon.de. En gång har dom levererat hem till dörren. Hoppas att det blir ändring på det. :man_shrugging:

Funderar om det blir knas i överföringen mellan den tyska speditören och PostNord?

Men så dumt! Hade hoppats på en upphandling med flera bolag så som budbee, postnord etc :sob:

1 gillning

Kommer säkert. PostNord är ju en aktiv avtalskund sedan 2018.

Vi får nog inte har för stora förhoppningar i början. :man_shrugging:

Brorsan bor 8 minuter från amazon lager i Houston , beställer han något med lev så har han de inom 30 minuter , så sjukt - tror de e dygnet runt oxå

Kan bara bli bra det här, Postnord behöver ju ännu en storkund till för att öka sin leveransträffsäkerhet. :rofl::rofl::rofl:

Att ha avtal med Postnord betyder inte att man faktiskt använder det. Jag har avtal Postnord, DHL och UPS för mitt bolag, ingenting går längre ut med Postnord pga för dåliga men prisavtalet finns där fortfarande.

1 gillning

Dock är det PostNord som tar alla Amazon-paket idag som kommer från utlandet.

1 gillning

Det vet jag. Gör inget annat än springer till lokala Hemköp. :joy:

1 gillning

Vi skrev tidigare i veckan att lagerhanteringen för Amazon.se ska ske i Tyskland och Eskilstuna – nu är det bekräftat.

Det cirkulerar mycket nyheter och rykten kring Amazons lansering här i sverige. Idag har de bekräftat att det är i Eskilstuna de hyr in sig i ett 15 000 kvadratmeter stort lager. De varor som Amazon väljer att köpa in kommer hanteras i Eskilstuna samtidigt som leveranser även sker från det tyska lagret. Flytten påbörjades för flera månader sedan och Amazon har tidigare varit aktiva i staden med drift av datacenter. Nu kommer Amazon skapa en hel del fler arbetstillfällen för staden.

”Jag kan bekräfta att Amazon har gett oss förtroendet att fullborda deras e-handel i Sverige. Därför håller vi på att öppna ett nytt logistikcenter i Eskilstuna”, skriver Helgi Ingólfsson, chef för logistikföretagen Kuehne Nagels i Sverige.

”Vi har valt Eskilstuna eftersom det ligger idealiskt centralt i Sverige, nära Stockholm”, fortsätter han.

Via: Di Digital.

Man blir ändå lite nyfiken på vad Eskilstuna erbjöd.

1 gillning

Sant, men som logistikföretaget sa beror de på att det ligger centralt i Sverige och nära till Stockholm.

mhm

@Esse varför flyttade du det till rykten om amazon när de bekräftat de ska vara i Eskilstuna?

@DennisKlarin Vad är hon chef någonstans?

Hehe, vad? Kuehne Nagel?

”Jag kan bekräfta att Amazon har gett oss förtroendet att fullborda deras e-handel i Sverige. Därför håller vi på att öppna ett nytt logistikcenter i Eskilstuna”, skriver Helgi Ingólfsson, chef för logistikföretagen Kuehne Nagels i Sverige.

”Vi har valt Eskilstuna eftersom det ligger idealiskt centralt i Sverige, nära Stockholm”, fortsätter han.*

Bättre?

Förresten! Stava sådär när man kommer med kritik är inte så smart. Dels var det en han det handlade om och så är det ”vad är han chef över/för” eller ”VAR är han chef någonstans?”

Kasta inte glas i växthus.

:joy::joy::joy::joy::kissing_heart:

1 gillning

Hehe det eskalerade snabbt :sweat_smile:.

1 gillning