Allt om Amazon i Sverige

Jag skaffade Prime Video 2016 och sen fick jag något erbjudande om att konvertera det till Amazon Prime någon gång efter .se lanserades.

1 gillning

I see… Har för dålig minnesbild av min egen historik så jag stoppar här. :crazy_face:

Men för att summera det så har alltså de som betalar 29 kr per månad sedan gammalt enbart Video medan de som betalar 59 kr har både Video och fraktfritt amazon.se. Om det är så låter det väl ändå rätt fair.

Fick detta från Amazon idag. Behöver jag göra något nu som säljaren ska svara på? Eller avvakta 2 dagar men vad ska jag göra då? :thinking:

Har du klagat på säljaren eller försökt kontakta honom innan du fick detta? Jag har fått liknande när jag försökt att kontakta säljaren och de inte svarat. Då har jag kontaktat Amazon och redogjort för fallet. Då vill de att man väntar ett par dagar då de kontaktar säljaren. Är det problem och säljaren inte svarar så betalar Amazon tillbaks pengarna och säljaren är ett minne blott.

1 gillning

Nix har inte kontaktat säljaren. Har fått leveransbekräftelse från Amazon men inget spårnings id. Får väl vänta två dagar och se.

1 gillning

Fick ett sånt mail när jag beställde pennor till grabben en gång. Pennorna kom fram men tog ett par veckor vill jag minnas.

1 gillning

Har fått det när jag beställt från tredjepart hos Amazon. Har inte brytt mig om att be om ett spårningsnummer utan paketet dyker upp inom den tidsfristen som står när man gör beställningen.
Brukar få ett mejl från Amazon när det är skickat så att man vet att det är på väg.

1 gillning

Okej bra då väntar jag till 19-25 september.

Det är precis det jag fått leveransmail från Amazon men avvaktar då till 19-25 september.

2 gillningar

Fick sms från Schenker idag om att boka leverans. En vecka före utsatt tid. :smiley:

1 gillning

Det var inga nya Apple saker antar jag. :joy::joy:

Det här känns så onödigt. Amazon har speciella förpackningar för att lägga vinyl i. Ändå skall dom envisas med att lägga den i en kartong.
Och denna gången var den lite väl stor.


4 gillningar


Vad gör man när man får såhär?
Tycker det är konstigt för det är inga problem att beställa alkoholmarkers eller akvarellfärger ifrån svenska butiker men när det är Amazon får jag såhär?

Prova med att sätta din hemadress som leveransställe. Det brukar fungera för mig emellanåt.

Kan ju vara att det klassas som brandfarligt. Beställde en bensinpump från Mercedes i Tyskland. I och med att det hette bensinpump så gick det inte att ta flygfrakt utan det blev tåg. Sen att pumpen aldrig hade sett en droppe bensin spelade ingen roll. Så det beror nog på hur de har innehållsdeklarerat försändelsen.

Gjorde det men då får jag betala för frakt istället och antagligen passa på en leverans... antar att jag får skita it.

@RolexJocke Ja det är säkert så, det är alkohol i dessa pennor jag vill beställa. Tror det är lite konstiga ämnen i akvarellfärg med.

Synd bara för vi har inte samma utbud i Sverige.

Någon som blivit blockad från att handla på Amazon? I somras beställde jag tre ordrar tätt inpå varandra. Den frösta ordern ångrade jag mig på, den andra fungerade inte som jag tycker att den rimligtvis borde göra och den tredje var skavt och ful (brevlåda) så den åkte tillbaka. Fick då ettmail där det stod att jag kan komma att bli avstånd då jag missbrukat tjänsten osv...

Sedan dess har jag beställt kanske 10 ordrar utan att skicka tillbaka men behövde skicka tillbaka en pryl igen nu, får se om de vidtar åtgärder eller hur det blir.

Aldrig hört tidigare trodde inte man kunde bli svartlistad på Amazon. Däremot är jag blockad på Cosco's Facebook. :rofl:

Varför? :joy::rofl:

Faktum är att jag vet inte. :joy: