Allt om Amazon i Sverige

en del priser verkar vara rena rama försök till bluff/scam

Verkar vara seriösa dock. Skulle inte förvåna mig att det är något misstag. Vill ha de färgerna så jag har kontaktat dem för att se vad de säger.

Hade inte du gett upp Watch?

@leonesse skänkte sin gamla till mig när han fick en ny av mig :slight_smile:

Fick precis fakturan från App Store och man undrar ju hur länge detta priset kommer ligga kvar.
Känns som Amazon glömt av oss som signade upp tidigt och fortfarande ligger kvar på detta priset. Eller så är dom nöjda med det lilla dom får.

2 gillningar

Prata inte högt om det Håkan!

1 gillning

Jag betalar 549:- per år för mitt och sen handlar jag en hel del "fraktfritt" så jag klagar inte.

Ni är som de där som hade allt hos Viaplay för 99 kr i månaden i många år.

Men detta är inte Prime utan bara för streamingtjänsten.

Ok, vet inte vad den kostar normalt separat, den ingår ju i Prime.

Trodde det alltid var samma? ”Har du det ena får du det andra.”

1 gillning

Tror bara du kan köpa Amazon Prime idag, iallafall i Sverige. Högst tveksamma uppgifter om vad som gäller.

Nej, Prime Video lanserades i Sverige före butiken Amazon fanns här så från början kunde man bara skaffa streamingtjänsten.

1 gillning

Det går fortfarande att bara prenumerera på videotjänsten och då för 59:-/mån.

Då är det ju billigare med Prime 549:- per år och mer innehåll än bara streamingtjänsten..

Vi betalar bara 59 kr/mån men vi har då inte bara videotjänsten :

2 gillningar

Jag har komplett Prime (alltså även fraktfritt) med den varianten.

Kan inte ta gift på det men vill minnas att jag startade Prime innan Amazon fanns i Sverige, har inte ändrat min prenumeration, men har komplett Prime av idag trots detta.

1 gillning

Du kanske skaffade det på amazon.de eller liknande? Prime Video lanserades i Sverige 2016 och amazon.se först 2020.

Amazon.se har jag koll på. Jag tror då att jag skaffade Prime typ 2019 och fick Video. Sedan har jag inte gjort något och fick automatiskt även fraktfritt hösten 2020. Så är min minnesbild…