Allt om Amazon i Sverige

Vilken protectli testade du. Testade några och dom gick att beställa till SE?

Jätte konstigt, jag fick inte upp några priset på de flesta, och då priset kom var det helt absurt dyrt.
När jag växlade till tyska adressen kom fler vettiga priser.

Ska kika igen, har jag fel blir det ju mindre meck så det är bara positivt.

Du kanske inte kom genom brandväggen? Hittar ut själv. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Var också inne på tyska sidan och de jag kollade på skickade till SE.

Nä, jag är inte tokig. Väljer jag svensk lev adress på tyska Amazon kan jag inte köpa Protectli.
Med tysk lev adress fungerar det.


Inga problem här. Jag gick in via Safari och loggade in.
Skall tilläggas att jag inte har Amazon Prime och använder mitt konto som jag hade på tyska Amazon innan det kom till Sverige om det spelar någon roll.

2 gillningar

Det blir ju billigare för mig om jag kan få det att fungera som det är för dig så kika gärna. :+1:
Har Prime.

Det ser ut att funka för mig också. Jag har Prime och använder mitt konto som jag har haft sedan innan Amazon kom till Sverige.

3 gillningar

Har Prime och det funkar fint här

Har du fyllt i din adress uppe till vänster så att Deliver to Sweden är förvalt?

Skärmbild 2022-07-08 212028

Väljer jag Sverige blir det samma som min adress, väldigt få Protectli routrar går att beställa.

Kom på att Prime medlemskap är väl lokalt, så även om jag har Prime här kommer jag inte kunna ta del av PrimeDay i Tyskland.

Söker jag på Protectli Vault hos Amazon.de med deliver to Sweden får jag upp 116 st, ändrar jag till fraktfritt blir det 39 st. Jag har Prime som beställdes i Tyskland och ändrades till Sverige när Amazon öppnade här.

Edit; Ser nu att det bara är en som är prissatt och går att beställa och att de bara är några stycken som är rätt produkt.

1 gillning

Äntligen, jag var inte tokig. :slight_smile:
Då är det en poäng att skaffa en tysk leverans adress. Kostar först när man använder den, mailboxde.com

1 gillning

Loggar jag in på Amazon.de har jag inte Prime, som jag har i Sverige.

Kostar 69€/år, fast man får 30 dagar gratis.
Signade upp nu, gäller att komma ihåg att avsluta annars blir det ju riktigt dyr PrimeDay. :sweat_smile:

Får upp hur många som helst med pris och med leverans till Sverige från tyska Amazon

Skumt att det inte visar lika. Jag hade ju först tyskt prime och flyttade över till svenskt. Sen när det var dags att betala nästföljande år så strulade det med Swedbankskortet. Så jag sa upp det och skapade ett nytt konto med ett annat kort. Vet inte om det kan ha med saken att göra.

Kanske lite provocerande fast jag har svårt att tro dig, kan du posta en skärmdump som bevis?

Alltså sök på Protectli på tyska Amazon med svensk lev adress.

Nu sticker jag ut hakan men jag tror inte nånn här har lyckats med det, finnas iallafall inget som styrker det mer än ord.

Backa tillbaka ett steg så tror jag det är en lång lista med Protectli som inte går att beställa…, om man inte har en tysk lev adress

Så många inlägg senare hade jag rätt, vissa artiklar på amazon.de går bara att beställa med tysk lev adress.

Har jag fel, upp till bevis. :slight_smile: