Allt om Amazon i Sverige

Det här var ju annorlunda grej från Amazon Prime Video i Sverige.
Någon slags ljusterapi på deras YouTube kanal.:thinking:

1 gillning

Upptäckte att min app(iOS) styr mot uk. Gör era det också? Hur ändrar man?

Inställningar → Land och språk?

Du gör en brexms67it.

1 gillning

Vet diu om det går att göra i appen? Hittar inte det.

Bläddra ner på första sidan så finner du detta.

1 gillning

Och dessutom var man tvungen att vara på de tre strecken. Tack!

hamburge iconen är det officiella namnet…

3 gillningar

Trodde att den hette @Sevis -menyn.

6 gillningar

Japp vilket man ser i nederkant på bilden, lite får man ju bjuda till själv. :joy::joy:

1 gillning

@Sevis menyn ser väl ut så här? :joy::joy:

5 gillningar

Är det någon som vet hur Amazon hanterar uppenbart oseriösa säljare? Jag beställde en Roborock S7+ till för 3.000:- lägre än svenska priset. Den skulle levereras på knappt en vecka, men efter en vecka så hade den inte ens skickat den. Började då kolla upp säljaren Larog. 20 omdömen, alla enstjärniga, 100% negativa omdömen alltså. Och de var flera månader gamla omdömen. Kontaktade Amazon i slutet av företaget, förklarade läget att företaget nog är en scam. De strök ordern åt mig, men företaget finns kvar på Amazon.se och kör fortfarande samma bluffpriser. Ett annat exempel på prisbluff just nu, MSI GeForce RTX 3080 Ti. De påstår sig sälja det för 10.800:- och har det i lager. Lägsta enligt prisjakt 17.370:-. Jag förstår inte varför Amazon inte slänger ut dem. Som kund riskerar man väl inte mer än att få ligga ute med pengarna, men ändå. Jag har gjort 100+ ordrar, haft problem ett par gånger, och då är servicen alltid utmärkt. Älskar den biten. Men sånt här gör att man tappar lite förtroende för dem.

2 gillningar

Ja otroligt konstigt. Här är Larog på Amazon, inte ett endaste postivit betyg.

I svaren från Amazon i lördags så stod det bland annat “I have reported the seller to relevant department.”. Relevant department är uppenbarligen inte så intresserade…

Man kan ju undra. Dock har jag fått fel grejor 2 ggr nu från Amazon. Hantering efteråt har funkat men ändå var de som en klocka tidigare

Helt fantastisk! Det fortsätter droppa in negativa omdömen. I måndags skrev någon att Larog är ett bolag som gick i konkurs 2021 och nu försöker sälja varor som inte finns. Verkar inte helt otroligt. Idag har de bl a en DeWalt bordssåg för 2.800:- för den som vill göra ett kap. Hur kan Amazon låta bli att agera? Förstår det inte. Det var ju flera veckor sen jag mailade med dem och de började droppa in negativa omdömen för flera månader sen

Skaffade mig en tysk leveransadress hos Mailboxde.com och la in på mitt konto hos Amazon så nu kan jag handla från den tyska siten. Kan ju vara kul nu inför PrimeDay nästs vecka.

Kostar runt 13€ att få paket skickat till Sverige, kan löna sig om man hittar nått fynd.

Adressen man får är,

Mailboxde.com GmbH
Your name, ID ...
Dresdner Str. 9 (or Äußere Weberstr. 57)
02763 Zittau
GERMANY

Jag brukar köpa från den tyska siten med min vanliga svenska adress. Någon speciell anledning till att ha en forward-adress där?

3 gillningar

Ja. Det har väl aldrig varit problem att beställa från den tyska siten.
Eller blir det problem om man har Prime?

1 gillning

Jag kikade på brandväggar från Protectli, där gick de inte att köpa med min vanliga adress.

Tänkte att jag förbereder ifall värdels deal kommer på tisdags. :slight_smile:

2 gillningar