Allsvenskan 2023

Hur är kvalitén på allsvenskan nuförtiden? Skulle det bästa laget i allsvenskan ens ha en chans mot det sämsta laget i Championship? Har fått för mig att kvalitén generellt sett är väldigt låg på svenska lag, men kanske är ute och cyklar.

De här är nog sådan @Zop kan reda ut. Min take är att det sämsta laget i Championship i princip är på League One-nivå. Det kommer ju åka ur och hamna i League One. Och då är vi väl på nivån att Malmö borde slå dem. Men jag är lite osäker.

QPR kom sist i Championship. Tror att Malmö FF skulle vara rätt så nöjda med att bli lottade mot dem i en europeisk cup. Därmed säger jag inte att MFF skulle vinna. Svenska klubbar har generellt presterat uselt i europaspel och kan lika gärna åka ur även i ett sådant dubbelmöte. En bra dag kan man göra en Premier League-klubb svettig.

3 gillningar

Allsvenskan är ingen tv-sport. Den ska upplevas på plats – och där är den världsklass.

1 gillning

Rankad 21a i europa.

Säger inte så mycket då vissa ligor har klubbar som är avsevärt mycket bättre än ligan de spelar i. En mardröm att bli lottad mot Glasgow Celtic och skotska ligan är rankad 40.

1 gillning

Härligt är ju att ta i såklart..! :joy:
Fy fan, skapligt ångestmöte mot Varberg ikväll, 3p har nog aldrig känts viktigare faktiskt! :stuck_out_tongue:

1 gillning

Jag kan ärligt uttrycka min åsikt som är att Allsvenskan är utom allt tvivel världens bästa liga. Hands down.

Ingen annan liga har det summerade paketet av fantastisk läktarkultur, väldigt bra utveckling på fotbollen , en känsla av att alla kan vinna.

Utöver detta kan vi stoltsera med 51%-regeln så vi aldrig säljer ut vår själ som klubbar i många andra ligor, utöver detta ännu så länge en skön avsaknad av VAR.

1 gillning

Och när de gäller de europeiska turneringarna så har ju Malmö FF presterat riktigt bra de senaste tio åren. Övriga svenska lag måste höja sig och då kan vi börja få mer snurr på rankningen, som numerärt är ointressant men har en avgörande betydelse för hur kvalifikationerna till de europeiska turneringarna ser ut.

1 gillning

Ridå..
Nu är ju ångesten total kan man säga..

Tänkte på dig idag @Zop :kissing_heart:

Vi har haft en bra dag i Borås när vi följde någon direktsändning från hufvudstaden! :beers::soccer:

Tungt.

Det förstår jag… Men fram till idag har vi ju sett att Djurgården kan spela bra fotboll så det var nog bara ett hack i skivan.

Elfsborg har haft momentum ett bra tag nu. Får se hur långt det håller i höst.

Satt idag bredvid en som håller på Gnaget. Han var otroligt nöjd med resultatet (faktiskt nästan mer glad än boråsarna). Imorgon håller nog omvänt alla norr om småländska skogarna på AIK (tja, aldrig de med blå-gul-röd klubbfärg kan jag tänka). :crazy_face: MFF verkar helt ha tappat momentum senaste tiden så det kan bli en jämn match imorgon.

1 gillning

Man får glädjas åt det lilla här i livet :joy:

Äsch! Nu börjar klättringen!! :stuck_out_tongue:

1 gillning

Skoja bara! Röven med! :see_no_evil:

1 gillning

Äntligen har alla spelat lika många omgångar! Det har ju varit haltande tabell sedan maj.

1 gillning

Fint att ligga med fler än tre gånger så många poäng som blowitt :blush:

Och, vi har hela 172 poäng (!) ner till samma lag i Maratontabellen :joy:

Var lite tyst från @Zop här idag.

Ja, jag förstår inte varför…

Hjälteinsats av Halmstad imorgon och omgången är perfekt :blush: