Allsvenskan 2023

Vissa fotbolls"supporters" är speciella.

1 gillning

Tre veckor sedan man såg @zop tugga här inne, undrar var han har tagit vägen :blush:

Njuter av att vi är bäst i Stockholm. Hur det går i övrigt är inte så intressant.

1 gillning

Vanligt resonemang bland deltagarlagen :wink: Att ligaplacering, pokaler och titlar inte är så viktigt som att vara bäst i byn. Tar det man har tillgång till, helt enkelt :joy:

Visst är det kul när det går bra.

Men det är även härligt att komma till jobbet och ha kollegor som håller på lag längre ner i tabellen. Eller att komma till jobbet efter att ens lag har vunnit ett derby.

Såklart :blush:

Men det är dock fortfarande halmstrån jämfört med den riktiga tävlingen :blush:

1 gillning

Om vi för ett tag skippar tabellen och lite pikande..:sunglasses:. MFF verkar ju urstarka i år, hur väntat var det? Förra året trodde jag de skulle briljera, men så blev det inte. Men i år verkar de fått ordning på alla pusselbitar, eller är det så enkelt så att de i år har vunnit lite(:sunglasses:) och därmed blir så psykologiskt starka att de får ut max ur truppen?

(När MFF är utredda kan ni väl fråga om IFK. Ja, Norrköping såklart..:star_struck:)

Du tänker på de som precis vann SM-guld för tredje året i rad i en annan sport? :basketball:

Malmö har väl ”bara” allsvenskan o tänka på i år , förra året så var de väl en hel del till , massa mera matcher , massa press , ja tror dom går starkt hela serien i år , blir svårt o för dom andra i år , sa ja förra året oxå , då laget va sjukt bra , men i år tror ja ingen stoppar dom

Det var kul att se. Har dock helt tappat bort basket från min bevakning. Trots att jag spelat lite och att det är en kul sport att titta på. Men såg såklart att delfinerna vann.

Det är nog svårt att hitta den eller de exakta anledningarna men vi har ju haft skadelistor av sällan skådat slag i närtid samt att vi har haft tränare som ryktesvägen har rimmar illa med spelartruppen.

Nu har vi en ny tränare, en yngre person med andra infallsvinklar men enligt mig med det viktigaste attributet - en jävla vinnarskalle och har själv spelat elitfotboll i närtid.

Vi får väl se hur det panorerar ut men det ser ju bra ut hittills.

1 gillning

Alltid härligt att vinna mot Gnaget. :yellow_heart::heart::blue_heart:

AIK näst sist i tabellen nu (sist om Varberg vinner i morgon).

Sådärja. Elfsborg petar ner Malmö igen.

Härligt att AIK och IFK Göteborg slåss om kvalplatsen. :face_with_hand_over_mouth:

Det där var tungt för kalmariter. Tur för mig att jag tycker fotboll är lika kul som torkande färg :smirk:

1 gillning

AIK har väl varit årets besvikelse. Mitt gamla favoritlag Blåvitt var väl mer väntat att de inte lyckas få ordning på nånting för att lyckas i år heller.

Det finns hopp ändå om du tycker att det är lika kul.

1 gillning

Guidetti får snart byta namn till Guidsuperetti.

Fiskrens och råttorna

On Fire Burn GIF by Us