Allergisk reaktion på Apples Watch sportband

Kan man få en allergisk reaktion av sportbandet? Har ni hört om det? Dottern har skaffat AW med sportband och får ett tydligt rött band i huden som kliar kraftigt.

Detta alltså
Sportband solsken, 41 mm – S/M - Apple (SE)

Ja. Vissa kan få det. Om du menar det i silikon.

1 gillning

Japp, silikon.

Inte från min gamla Apple Watch men från originalbandet på min Garmin. Försvann när jag körde utan klocka nån vecka.

1 gillning

Jag kan inte använda dem utan att det blir rött och kliar.

1 gillning

Blir också röd.

1 gillning

Usch, inget kul. Skulle rekommendera att införskaffa någon kopia av Apples Alpine Loop, gissar på att dottern inte är så intresserad av en stållänk :sweat_smile:

De är sjukt bekväma iallafall. Dock lite tråkiga när de blir blöta. Jag skulle nog ha kikat på nåt liknande detta:
https://www.amazon.se/Spigen-Armband-Kompatibel-Apple-Serier/dp/B08KWS3VSQ/ref=pd_day0fbt_d_sccl_2/260-5940512-6280633?pd_rd_w=M2MHG&content-id=amzn1.sym.34fdbf51-19f0-4934-b2ed-13f0974eaa98&pf_rd_p=34fdbf51-19f0-4934-b2ed-13f0974eaa98&pf_rd_r=XVAG2HV6BJ7033M5WZXW&pd_rd_wg=fmRhD&pd_rd_r=4db465ca-ac36-40e6-b4da-79ba0fc7ccd3&pd_rd_i=B08KWS3VSQ&psc=1

2 gillningar

Jag klarar inte heller av dom, det kliar efter ett par dagar. Materialet i sportband kallar dom fluorelastomer.

Sololoop är av silikon, det är ovanligt att bli allergisk av.

1 gillning

Jag hade kollat Apples övriga sortimentet av band, de har ju bla tyg band som jag själv har.
Annars hade jag noga kollat upp vad andra märken innehåller. Nu vet jag inte hur gammal din dotter är men tänker att barn är mer känsliga och då vill man inte ge dom nått billig kina skit band som kan innehålla skadliga ämnen.

1 gillning

Tack för snabba kommentarer..:+1:. Dottern beställer nytt. Hon är vuxen men jag är informell Apple-advisor fortfarande..:ok_hand::grin: