Aktivera Apple Pay i macOS

Det är alltid ett lotteri när man ringer för att aktivera Apple Pay i macOS. I dag kom jag till en på kundtjänst hos Nordea som föreslog att jag skulle använda klockan för att betala i stället. Förklarade för honom att jag aktiverat Apple Pay i macOS tidigare utan problem och efter att han klickat runt lite i deras system så förstod han hur han skulle göra.

Använder ni Apple Pay i macOS?

Yep, men kommer inte ihåg att jag har aktiverat det på något sätt.

När jag lägger till ett kort från Nordea i macOS så kommer det upp ett meddelande om att jag måste ringa Nordea för att verifiera kortet för Apple Pay.

Det är lättare i iOS där jag bara kan lägga till kortet direkt från Nordea-appen.

Har bara använt Curve på Mac. Testade nu att lägga till mitt Revolutkort och mitt SJ-kort (Seb). Revolut gick fint men inte SJ-kort. Beror nog vad det är för verifikationsmetod som används. Revolut skickar ut en sms-kod men SEB verkar använda någon annan verifikationsmetod.
Hade problem att lägga till SJ-kortet på iPhonen genom att skanna kortet och fick ett fel. Sen kom jag på att man kanske måste lägga till det via deras app istället.

1 gillning

Nordeas kundtjänst pratade om att de måste godkänna någon token.

Tack för påminnelsen, orkade aldrig ta det där samtalet när jag la in mitt kort på min då nya m1-mac. Nu när jag ringde hittade supporten en token ända från feb-21 som äntligen blev godkänd. :slight_smile:

Om Nordea tillät sin app och Bank-ID med fingeravtryck på m1-macar skulle de ju kunna slippa dessa extrasamtal.

1 gillning

Tack och lov så brukar de inte ha några längre kötider – och har de det så ringer de upp.

Va måste man göra det manuellt? Har inte jag gjort utan det finns ändå.

Swedbank skickar sms kod

1 gillning