Aktiv sub till passiv förstärkare?

Jag har ett enkelt hifi-system till vår TV, två par högtalare och en aktiv subwoofer. Nu behöver jag köpa en ny förstärkare och jag funderar på om det går att koppla en aktiv subwoofer till en förstärkare som bara har utgång för passiv subwoofer. Är det en bra idé, och hur skulle ni koppla i så fall?

Nej, aktiv sub will ha lågnivåsignal.

1 gillning

Det finns ju omvandlare.

1 gillning

Men enligt subben på bilden har du ju high level input också och då kan väl använda den ingången.

Är inte det bara passthrough för fronthögtalare som går igenom ett filter? Killgissar jag.

Jag fattade nog fel. Det ser ju ut som RCA kontakter. Är det en förförstärkare? Jag får inte ihop det riktigt med de utgångarna.

Nä. :slight_smile:

Sätter man inte in banankontakter i det?

Går nog både och, går även att skruva.

Ok då borde ju en omvandlare fixa biffen.

Du Banarne har du fått i dig av den starka löken idag? :joy::joy:

4 gillningar

Japp, nog bästa lösningen!

1 gillning

hultsfred -97 bland de bästa jag sett !! ja lovar hela jorden gunga till maja peraja!!!

3 gillningar

Var på väg dit 1991 när Sven Ingvars var där. De skulle jag velat sett, ska ha varit något i hästväg.

episkt !!

1 gillning

Ja, jag är rädd att det kan vara så. Lättast är nog att jag köper en annan förstärkare som har utgång för aktiv sub. Skulle vilja ha HDMI ARC också, och då drar priset snabbt iväg. Kjell har ju en för 4500.

Tack för era råd.

Kineserna kanske har en billigare lösning för 1200

Tänk på att det kan bli tull och moms fast det står VAT included. Har hänt mig ett par gånger och säljaren hävdar att det inte ingår. Men jag har inte orkat krångla med dem men det kan ju vara bra att te med i beräkningarna.

1 gillning

Har du beställt nyligen? Jag har beställt några ggr i år och inte haft några problem. Senast för en månad sen.

Tidigare var det dock hit'n'miss.

Fick senast för en månad sedan.

1 gillning